{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hot 50 opsætning hjælp
  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #1   2. apr 2022 jeg ville nok vælge en anden karburator for så kan du stadig bruge standart luftfilter men dysser og nogle 6.5 gram ruller

• #2   2. apr 2022 Jeg ville lad være med at købe mutivar og istedet spare lidt penge samme så du kan købe en god knæk som fx yasuni r. Så ville jeg også gå efter en malossi 70cc sport eller en stage 6 streetrace. Multivarioen ville ikke give det støreste medmindre din gamle er helt slidt

• #3   2. apr 2022 altså jeg har også et power luftfilter, knæk er desværre ikke muligt, jeg tror altså multivaren vil give godt da min nemlig er helt slidt

• #4   2. apr 2022 Så go for it. Dr racing er ok, men jeg ville putte de ekstra 200-300 og købe malossi eller stage 6

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#5   2. apr 2022 Dr racing er et fint kit

• #6   2. apr 2022 Til gg er 19mm overkill.
    Ka man ikke få en 17,5 dellorto der passer lige i.
    Ellers en cp 17,5 og så en adapter til std kasse. Kræver dog stadig afstandsstykker mellem luftfilter og varioskjold der hvor kassen ska monteres, så vidt jeg husker. Fordi cp fylder lidt mere end std karb.

Ellers spar de penge og kør med std karb. Brug pengene på et par super fede nye dæk f.eks.
    Havde jeg foretrukket. Den større karb giver ikke så meget ift hvad den koster

• #7   2. apr 2022 #6 ja det er rigtig nok. Men det føltes mærkligt med std efter man har puttet større karb på. Gik fra min 19mm til min std på min hot og syntes godt nok den blev sløv. Men std karbuen er så også lidt for fed i dyse så det forklarer det nok. Det væreste var når man skulle hive i gashåndtaget. Der er jo intet modstand på std. Troede jeg glemte at sætte gaskablet på gasspjældet

Men til gg der gør den ikke det støreste. Kan jeg selv huske fra den gang jeg havde gg. Fik puttet karbuen tilbage i kassen og fik ikke brugt den fordi den brugte så meget benz uden at gøre noget særligt

• #8   2. apr 2022 Polini cp er rigtig fint indstillet til sport tun fra fabrikken. Nærmest bare juster hoveddyse og så sidder tomgang og nål ellers i skabet fra starten af.
    Men ja det er alligevel 5,5mm oveni 12mm så det giver lidt. Men jaaa synes ikke det er det værd ift hvad det koster og kræver af tilpasning. Til gg og dr på en hot.
    Havde gg og dr på min slider med 12mm std. Kørte sku fint når det var ordentlig indstillet med trim og tryk og rem og ruller og støddæmper og dæk og bremser og lys osv.
    17,5mm ku den godt ha fået. Men så vil jeg også ha 10-12hk setup. Airsal sport og yasuni r f.eks. med en 17,5mm. Det kræver så nok en krumtap også hvis det ska holde i længden.

Men om en hot med 70 dr og gg yder 5-6hk med 12mm eller 6-7 hk med 17,5 synes jeg er underordnet hvis dæk støddæmper bremser skjolde lys osv er helt til rotterne hehe

• #9   2. apr 2022 Kan krumtappen godt holde til
    Dr 70cc
    Gg
    Malossi vario

Og jeg kan godt gi den fuld hane uden tarp knækker?

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#10   2. apr 2022 ja nemt dun udstødning holder cylinder meget tilbage så det skal du ikke tænke på

• #11   2. apr 2022 Okay kender bare en del der siger man ikke må give den fuld speeder på standard kaburater men jeg takker

• #12   2. apr 2022 std krumtap kan holde til ca 10'000 omdr

GG kører ikke med mere end max 9000

• #13   2. apr 2022 Okay så det er udelukkende udstødningen der bestemmer omdr?

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#14   2. apr 2022 nej landgfra

• #15   2. apr 2022 okay det lød bare til at det ikke var muligt for en gg at komme over 9000 omdr ihvertifald ik min opsætning

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#16   2. apr 2022 det et svært at gøre så bare at smide cylinder udstødning og karburator på så kommer du ikke der op men med en anden udstødning gør du nok

• #17   2. apr 2022 det er modtaget tak for hjælpen ;D

• #18   3. apr 2022 Har lige et sidste måske dumt spørgsmål
    Er det muligt at kører den opsætning med olieblander på? Eller er det fuldstændigt dumt og ikke selv blande?

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#19   3. apr 2022 jeg ville ikke gøre det med en 21 mm karburator

• #20   3. apr 2022 #19 nu taler jeg bare af selv erfaring.
    Jeg ville ikke bruge olieblander overhovedet medmindre der er en lampe eller lign som fortæller dig at den er i stykker. Har smadret 2 cylinder og en krumtap fordi jeg ikke vidste den var i stykker. Olieblanderen kan gå i stykker og du ville ikke vide det. Hvis du har plads i knallerten, så ville jeg tage olie flasken med og en olie blander flaske(fra fx polini eller stage 6). Så ved du at den får olie

• #21   3. apr 2022 hvor mange procent er det der ca skal i? ved du det

og skal jeg bare pille olieblanderen af eller kan man slå den fra?

• #22   3. apr 2022 2% olie. Du kan ikke bare pille bladneren af. Den går ned til krumtappen. Så med mindre du kan finde/lave et låg som lukker lufttæt, kan du ikke bare pille den af

På studsen har du en olieslange som kommer fra oliepumpen. Den skal du dække til med noget. Jeg pillede slangen af oliebladneren og smidt den på karburatoren(passer dog ikke på en original). Hvis du har original skal du bare stripse den lukket.

• #23   3. apr 2022 ja altså såen olien bare bliver i blanderen og slangen og ikke kommer videre

• #24   3. apr 2022 Ja jeg tømte mit olie tank så den ikke dryppede over det hele. Du kan godt køre med blander på det opsætning, det er bare mig som ikke gøre. Ville heller ikke gøre det på en lovlig maskine.

• #25   3. apr 2022 Olieblander sku være holdbar til samme omdrejningstal som std krumtap.
    Man ka godt køre med den. Men det er set før de er stået af selv på std maskiner, især peugeot ludix

• #26   3. apr 2022 #26 ja det er rigtigt. Min gik i stykker det jeg kørte 100% lovligt. 30kmt på std krumtap og std udstødning. Jeg ville bare ikke stole på det. På fx en stalker er det kun en lille tynd rem som bestemmer om blanderen virker eller ej. På hot er den mekanisk drevet st krumtappen. Dog er der kun et par små gear i selve bladneren som hurtig kan knække et tand og stoppe med at virke

• #27   4. apr 2022 Kan man ikke få en kaburator med auto choker eller skal man kører med manuel?

• #28   4. apr 2022 Man kan godt få dem med automat choker. Bare kig ind på speedline

• #29   4. apr 2022 De har ikke en eneste på speedline med auto choker er det dårligt og kører med auto?

• #30   4. apr 2022 Nej det er det ikke

• #31   4. apr 2022 Det var da træls jeg ikke kan finde en eneste

• #32   4. apr 2022 Til hot 50? Ved 100% at der er en til 350kr

• #33   4. apr 2022 Jamen kan man godt kører med de stylepro der?
    Troede man skulle have polini eller dellorto

• #34   4. apr 2022 Ikke nødvendigvis. Stylepro/zoot er fint

• #35   5. apr 2022 så gør jeg det

tak

Kommentér på:
hot 50 opsætning hjælp

Annonce