Hvordan man tuner sin VGA scooter mere "permanent og professionelt" Hvordan man tuner sin VGA scooter mere "permanent og professionelt"
Davs
I fleste kender nok til det trick med at pille/klippe stik i VGA scootere. Jeg vil bare gerne lige komme med et hurtigt fif til alle jer som der overvejer at klippe jeres ledning (fra kobling til cdi).
Når man klipper ledningen vil den føler der sidder nede ved koblingsklokken ikke længere sende signal op til CDI boksen. Dvs. man opnår ubegrænset fart/omdrejninger. Så nemt er det at tune en VGA. Dog i stedet for at klippe ledningen kan man flytte på føleren der sidder ved koblingsklokken for at gøre det lidt mere professionelt og permanent. Bare skru variatorskjoldet af din VGA og følg ledningen som fører til føleren. Derefter vil du skrue skruerne ud på siderne af føleren og hive den løs. Så tag og vend den væk fra koblingsklokken sådan den ikke kan føle noget. Skru nu KUN 1 skrue tilbage i for at holde føleren på plads. Skruen skulle meget gerne være skruet i det øverste gevind. Så kan du samle lortet igen og nu har du lavet det.
Det skal siges det ikke virker på alle VGA'er da det ikke er alle der har et stik fra kobling til cdi. Hvis det er tilfældet må man lave egen research på det.
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.950
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.568
F.eks i en revne hvor man kan få den til at forsvinde med hælen af skoen f.eks... uden at sige for meget hehe.a
Men er personlig mest til sport tun og der holder det ikke rigtig det politiværn halløj. Heldigvis er strisserne som regel forudsigelige nok til det er meget nemt at undgå kontrol
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 773 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.142
Og #2 ved ikke om vga begrænser ved fart eller omdrejninger, men kan se at på en peugeot kissbee 4t der begrænser den når koblingklokken kører rundt med 30kmt. Så man kunne sportstune den og stadig bruge den originale politi værn. De kører utrolig hurtigt bare ubegrænset, dog med rigtig dårlig optræk. Min vens kører ca 60-70 på hans bare ubegrænset. Så har jeg lavet en knap til ham så han kan køre lovligt/ulovligt
feb 2022
Følger: 20 Følgere: 94 Emner: 30 Svar: 39
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 773 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.142
mar 2022
Emner: 5 Svar: 11
Hvordan man tuner sin VGA scooter mere "permanent og professionelt"