VGA Explora E5 ECU VGA Explora E5 ECU
Så har lige brugt omk. 2 dage på at finde hvad motor min VGA Explora bruger, hvad ECU den bruger og vilkede model af kineser knallert er VGA Dora Explora.
Jeg fandt ud af den bruger en GY6 139QMB Motor tror jeg nok, en Dellorto ECU og det er en Longjia Eagle 50QT det, det jeg fandt på nettede. Så prøvede jeg også at finde nogen ECUer der er ubægransede på motorkit som der passer til dette motor og alt det lort. Her er de:
https://www.motorkit.com/en/agility-50cc-rs-4-temps/25787-naraku-unlimited-ecu-cdi-for-kymco-agility-naked-euro-5.html
https://www.motorkit.com/en/ignition-parts-for-kymco-agility-50cc-4t/24923-naraku-unrestricted-cdi-ecu-for-kymco-agility-euro-4-and-5-and-gy6-50cc-from-2018-engines.html
Jeg ved ikke om de kommer til at virk på de der Euro 5 modeler men jeg prøver så og købe en, og se om den kommer til at virk.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 663 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.547
Jeg har ikke erfaring med at rode med det, men har kigget lidt på det.
Vil sige held og lykke med at få en ecu ny longjia explora
De burde snart komme på markedet, i dk også.
Men det ser indtil videre stadig lidt sort ud.
Dog mener jeg at have læst andre fandt en måde at få dem til at køre 50-60 på. Uden at ændre ecu.
Du er langt fra den første der vil have en vga/longjia euro5 til at køre det den kan.
Du burde ku finde svar på alle dine spørgsmål på facebook i speedline scooterforum eller andre knallert fora på facebook, og ved at søge herinde.
Aha ok longjia eagle er en vga explora.
Det ku måske gi pote at kigge i udenlandkse webshops. Måske kommer de der før på danske sider.
Men genrelt er det kina skrald ikke sæelig udbredt i udlandet.
30knallerter findes ikke i ret mange andre lande.
De har kun 45ere som ka køre 50+.
Så de har ikke samme behov for at tune dem.
Derfor held og lykke
Jeg ville starte med at researche.
Og så brug pengene på noget du ved vil virke.
Ellers spar pengene, sælg kina skraldet og køb en 5-10 år gammel kvalitets maskine som peugeot piaggio o.lign.
Der er ikke så meget pissing around med kvalitetsmaskinerne
jan 2023
Følger: 13 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 9
VGA Explora E5 ECU