Derbi senda ombygning Derbi senda ombygning
Hej allesammen. Jeg købte en derbi senda sm xtreme euro fra ny i 2009 og siden har jeg kørt med det som nogle kalder chiptuning. Man køber et sæt med ubegrænset forrør, ubegrænset cdi og en større gearing + man sætter et andet dyserør/dyse og tomgangsdyse i den originale 17,5mm. Men ihvertfald efter at have prøvet mange forskellige ting og dermed har skullet skifte hoveddyse rigtig mange gange så revnede metallet så dysen ikke kunne spændes fast. Jeg har før kørt med en 72ccm Airsal cylinder og den har jeg sat på igen. Jeg valgte at købe den sorte 21mm dellorto(kopi) og fik den til at passe til det originale luftfilter. Jeg fik den startet med choker og lod den gå lidt før jeg satte den i 1 gear og ville sætte igang. Men så døde den og ville ikke starte igen og den måde den døde på lød som dysen skulle være større. Den hakkede eller firetakteren ikke. Jeg har så verdens dummeste spørgsmål som jeg ved ingen kan svare præcist på. Hvilken str dyse vil i tro er det nærmeste??? Den kom med en 90 men da jeg kørte med 72ccm med 17,5mm karburator var jeg helt oppe på 128 før den kørte rigtigt. Så højt skal jeg nok ikke op da det er en 21mm. Jeg har en 110 i nu. Det skal også lige siges at nålen sad i det øverste hul da jeg købte den og i alle mine karburatore har det været det miderste så jeg flyttede den. Måske det er et umuligt spørgsmål men måske nogen havde erfaring i noget lignende. Jeg er godt klar den slags er et spørgsmål om at prøve sig frem men for at være ærlig er det skidebesværlig hver gang der skal skiftes. Ja sådan er det. Men hvis et klogt hoved havde prøvet lign karburator og cylinder var det måske muligt at give et kvalificeret bud. På forhånd tak.
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.934
og du nok den eneste som kalder det en chipning når du sætter en ubegrænset cdi på
nå til fejl søgning og lidt hjælp er det korrekt antaget at du har original udstødning ugen begrænsning i forrør og en Kina 21 mm karburator og standart luftfilter
når du går op i karburator størrelse skal du for det meste har en højere dysse I da den suger mere luft ind nålen bestemmer hvornår og hvor meget benzin som skal igennem indsugning på hvilket tidspunkt på gashåndtag og som udgangs punkt så bør du starte med nålen i midten så har du en lille juster skrue på siden den hedder ac skruen og nej den juster ikke blanding som man siger og dog den juster blanding på den første 1/4 af gassen altså før nålen kommer i spil den skal som udgangspunkt skrues helt ind UDEN AT SPÆNDE TIL også en hel og en halv omgang ud og mit bud på en start dysse er 130 den korrekte måde at se om du skal dysse op eller ned er ved at se på tændrør den skal være cocio brum ca har oplevet at nogle maskiner ikke opgøre sig som andre på det punkt nå men er den mærker eller sort så skal du ned i dysse max spring ville jeg anbefale max 10 nummer men er den for lys eller hvid så skal du op i dysse igen så max 10 nummer af gangen
men så stor cylinder på original udstødning bliver aldrig godt
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 80 Emner: 60 Svar: 109
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.934
men du skal jo forvente at du skal skifte dysse 5-20 gange før den rammer den ca korrekt dysse men nu gør du jo heller ikke dig selv en tjeneste ved at bruge en kopi karburator de er generelt noget pis
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.565
Men den originale 17,5mm bruger meget større dyser end andre karburatorer.
Så hvis du kørte med 128 dyse før i den originale 17,5, og det eneste du skifter nu er til en 21mm karb, så vil jeg gætte på du skal ned i dyse 105 eller mindre.
Derbi senda ombygning