{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vejr forhold
  • #1   19. feb 2023 varm luft fylder mere
    dog er det så lidt at jeg tvivler på det påvirker blanding herhjemme smiley


  • #2   19. feb 2023 så varm vejr forhold = mindre dyse?


  • #3   19. feb 2023 #1 jeg har oplevet det modsatte. Om vinteren 4 hakker min hot hårdt hvis jeg beholder sommer dysen. Skal nærmest altid gå 1-2 nummer op, 1 hak ned på nålen og en smule ind på luftskruen. Det er nok fordi jeg kørte tidligt hver dag hvor luften var ekstra kold, men stadig. Jeg skulle lige kigge på indstillingen

  • #4   19. feb 2023 Altså du behøver ikke dyse om fordi vi har 18 grader istedet for 8
    Men i princippet skal kold luft have en smule større dyse for at motoren går ordentligt er at kold luft kan indeholde mere ilt end varm luft. Mere ilt = mere brændstof


  • #5   19. feb 2023 Luften skrumper når det er koldt, så der er flere ilt molekyler i 50cc luft.

    Der skal være ca 13 ilt molekyler for hver benzin molekyle i blandingen, så når det er koldt skal der større dyse til ,og når det bliver varmt vil den i teorien 4takte med den fede dyse, og skal have en mindre dyse fordi der er plads til færre iltmolekyler i 50cc luft...

    Men det er multifaktorielt, så man kan sagtens opleve undtagelser.

    Men din karb burde blive "rigere"/federe når det bliver varmere


  • #6   19. feb 2023 lige det svar jeg ledte efter. Mange tak Life

  • #7   19. feb 2023 vi prøvet at monter en intercooler på en dr big en gang det gav en mærkbar effekt koldere luft fylder mindre derfor kan der være mere af det så kan man få mere brændstof ind og få flere heste grunden til de 4 taktor om vinteren er fordi der er så meget fugt i luften så kommer der meget vand med ind hvis man kører med åbent eller skadet filter

Kommentér på:
vejr forhold

Annonce