{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
311 visninger | Oprettet:

Hot 50 bruger ALT for meget benzin {{forumTopicSubject}}

Hej sg Min hot bruger alt for meget benzin. Kan kører med halv gas hvor jeg kan se tank målern gå ned mens min gamle kunne kører meget langt uden at bruge noget benzin iforhold til min nye. Nogle ideer til hvad det kunne være

opsætning:

Polini sport 70cc ø10
21mm cp (102 dyse)
Stage 6 pro replika mk1 udstødning
polini speed control variator (4,6g)
delta clutch
OR skiver
OR rem
Delta koblings klokke
athena race krumtap ø10
polini krumtaps lejerer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hot 50 bruger ALT for meget benzin
  • #1   23. nov 2023 min gamle hot kunne kører længere med samme dyse*

• #2   23. nov 2023 Havde din gamle også cp med åbent skum filter på?
    Havde din gamle også knæk på.

Har du prøvet at måle benzinforbruget med triptælleren fra fuld tank til fuld genoptankning og så dividere antal km kørt med antal liter tanket?
    Benzintank måleren ka godt vise meget forkert.
    Vil sige hvis du kører 13 km/l med den opsætning der på hot så er det godt gået.

Evt har du lettere ruller i nu, længere rem eller hårdere trykfjeder.
    Måske er der noget der ikke kører optimalt og sluger dine kræfter. Feks. En dårlig remskive eller en bagbremse der hænger i

• #3   23. nov 2023 den kører 6km på literen. Tror muligvis min bagbremse hænger og kører måske med for lette ruller. Min gamle kørte med 19mm cp med skumfilter og den havde gg så det kan også have noget at gøre med det. Syntes bare der er enorm stor forskel

• #4   23. nov 2023 ja ok der vil altid være stor forskel på hvor langt en gg og en stage6 pro replica kører på literen.
    Du har med garanti lettere ruller i til pro rep end til gg, ellers ville den køre pænt dårligt med pro rep på
    Måske, formentlig, er din trykfjeder også hårdere. Det giver lidt ekstra mekanisk modstand som der bruges kræfter på at overkomme.

Den større karburator betyder ikke nødvendigvis ret meget. Det giver lidt mindre træk i mellemområdet og lidt mere i topområdet end en mindre karbu, men det er småtingsafdelingen.

Remmen er for lang. Du kan knap nok bruge or kit på hot til noget da minarelli remme ikke passer i hot. Der er ikke samme bredde i hvor meget remskiver og vario kan give sig, og der er kortere mellem krumtapakslen og bagerste remskive aksel, så hvis du sætter en længere rem i fra en mina så vil du kun opnå at få lavere laveste gear.
    Når vario kommer ud i sit max så er remmen der hvor remmen ender, men bagi vil den være for lang og derfor ikke være trukket i bund.
    Da den procentvise forskel bagi er meget stor bare med 5mm, vil du få meget lavere topfart og meget dårligere benzin økonomi med en for lang rem.

Når du kigger på tun remme til minarelli er de alle sammen kortere end original remmen som er 754 lang.
    Tun remmene er gerne under 750mm

original remmen på en hot er 738mm
    så tun remmene til den ville være under 735mm.

Men pgo sælges kun i lille danmark, i meget lavt antal i sverige og så i taiwan hvor man ikke spilder tid på at tune 50cc fragt knallerter, da de må køre 125cc når de blir 15 år gamle.
    Derfor findes der ikke rigtig vario tun grej til pgo motoren.
    Men cylinder og lidt andre dele passer fra minarelli motoren i pgo motoren så mange minarelli dele kan godt bruges.

Overrange giver i det hele taget ikke ret meget ekstra på minarelli.
    Det giver mest mening at bruge til ræs hvor det er præcisionen på gearvalget der er vigtigere end topfart er.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at få en original 738mm rem i og se om ikke du pludselig kører 20-30 kmt hurtigere på toppen og en 30-40% længere pr liter benz.

Og så ville jeg også undre mig lidt over at hotten koster så meget og kører så kort på literen, når en piaggio nrg kun koster 6000 og kører 20-25 km/l med 70cc sport og gg på, og kører 105 kmt ned af bakke,, og måske ville jeg overveje hvor længe der er til jeg skal sælge hotten videre og finde mig sådan en italiensk superscooter til mindre end en hot koster smiley

men skift remmen. Det er der størstedelen af problemet ligger vil jeg mene

• #5   23. nov 2023 tusind tak smiley

Kommentér på:
Hot 50 bruger ALT for meget benzin

Annonce