{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio Zip 4t
  • #1   24. jan Lettere ruller eller/ og
    80cc cylinder


  • #2   25. jan Jeg kører med 5,5 grams i min zip4t og den tager fint med omdrejninger og når stadig fuld topfart.
    Men har så også 80cc på.
    Måske du ska op i 6-7 grams
    Ved ikke hvad std er... easyparts siger 10 grams standard. Så ja en hel del lettere ruller vil hjælpe en hel del på optrækket er min erfaring


  • #3   29. jan #2

    Tak for svar smiley Må lige se til rullerne i weekenden.


  • #4   31. jan Ville det være en ide at shimme sin vario bare med én, remmen ligger ikke helt nede på bøsningen nemlig.

  • #5   31. jan Jeg mistede topfart på min zip da jeg shimmede.
    Den tog tonsvis af omdrejninger fra 0kmt med shim. Næsten for meget.
    Sådan en 4t behøver ikke helt sp højt omdrejningstal for at yde.

    Har ingen shim i nu og den tager masser af omdrejninger fra start alligevel. Lægger pænt hårdt fra land.
    Minimal forskel i optræk fra da jeg havde shim i. Som i næsten ingenting.

    Måske er der en forkert bredde rem i eller en næsten helt ny rem i siden den ikke går i bund.

    Havde kun shim i min fordi jeg købte ny rem der var en halv mm bredere og lidt længere.
    Den mistede jeg også topfart på så fjernede shim og satte den gamle rem i som går helt i bund uden problemer.
    Evt bare køre nogen km med remmen så blir den slappere eller blir slidt og så går den helt i bund.

    Hvis den ka gå helt i bund så er der jo ikke længe til den blir for tynd og remmen begynder at glide og man ska fjerne shim.

    Til drag race er det småvigtigt at den går helt i bund... men det er langt langt vigtigere at remmen ikke glider......

    smiley

    Så vil sige nej. Uden at vide præcis hvor lidt der mangler og om remmen er korrekt bredde og uden at vide om den er ny.
    Mit umiddelbare bud er nej det er ikke nødvendigt.
    Hvis den starter fra 0kmt med alt for lave omdrejninger om 1-200 km så måske prøv lidt shim og se om den mister topfart af det og om 0-10 kmt blir bedre af det.
    Men den tid den sorg.. vil jeg sige smiley


  • #6   1. feb Okay, det er fordi når jeg når en bakke så kører den ikke andet end de små 30 km/t, men så når den kommer forbi bakken har den problemer med at komme op i fart igen, på lige vej svinger farten også rigtig meget, jeg kan nogle gange ramme 45 km/t og andre gange ligger den på 35 km/t. Ned ad bakke rammer jeg 55 km/t og der kan jeg også godt mærke den elektroniske begrænsning.

  • #7   1. feb Lyder som om rullerne stadig er for tunge hvis det ska gå ned af bakke før den når sin topfart.

    Eller måske ska du justere gaskablet i håndtaget.

    Sad selv i foregårs og kiggedr service skemaet igennem fordi jeg har problemer med min zip sætter ud for tiden når den er kold.
    Og opdagede der står man ska justere gaskablet i håndtaget for hver 6000km.
    Har ikke selv gjort det endnu da jeg venter på nyt tændrør, som åbenbart også ska skiftes hver 6000km og jeg mistænker det er derfor min sætter ud, da jeg har kørt over 12000 km med det originale tændrør haha.
    Så ved ikke hvordan man justerer gashåndtaget eller om det kan være et problem der gør man mister power fordi man ikke ka gi fuld gas når kablet blir strukket med tiden.
    Men der står man ska gøre det så måske ..


    profilbillede
  • #8   2. feb Jeg vejede min ruller i forgårs der sagde vægten mellem 6-7 gram den drillede lidt nemlig, synes bare det virker meget let allerede? Eller kan det sagtens være at den lige skal have en lidt lettere rulle i? Den er nemlig utrolig sløv op ad bakke som jeg har forklaret og nogen gange på lige vej kan det godt gå rimelig stærkt men den giver slet ikke sit fulde, mit optræk svinger også lidt op og ned men tror bare det er vind og vejr.

  • #9   2. feb Evt læg alle 6 ruller på bagevægten og divider med 6, så får man et mere præcist mål på vægten.

    Hvis de allerede er nede i 6,5 gram så tvivler jeg lidt på det er der problemet ligger alligevel.

    Evt optag en video med telefonen af optrækket og del herinde så jeg ka høre om den dykker i omdrejninger ved de 30-40 kmt på flad vej, eller kører med for lave omdrejninger generelt, eller om det lyder som om den tager fint med omdrejninger.

    Rullerne er som regel for tunge. Men ingen regel udem undtagelser. Ku sagtens tænkes det er noget andet eller tredje der driller.
    F.eks. at den ikke tager fuld gas når man drejer håndtaget fordi der er for meget slup i kablet


  • #10   2. feb Jeg tjekker lige gaskablet som det første og så får jeg lige taget en video, synes også mit kabel går meget mærkeligt og det er lidt som om den skifter gear når den rammer de 40 km/t hvis man kan sige det.

  • #11   3. feb Okay, har vejet mine ruller igen de vejer 7 gram hver, burde jeg købe 6 grams eller hvad tænker du?

  • #12   3. feb Afhænger af hvordan den kører.
    Men vil næsten turde gætte på den kører med for tunge ruller uden at ha set/hørt dens acceleration. Det lyder sådan, når du siger det er som om den skifter gear ved 40.
    Det plejer at være pga. for tunge ruller.
    Men ingen regel uden undtagelser


  • #13   3. feb Fandt så faktisk ud af at der sad sådan et plastik styr inde i variatoren som jo selvfølgelig gjorde at bagpladen ikke kunne komme ordentlig på, fjernede den og så kørte den meget mere jævnt op ad bakke endda da den var kold.

Kommentér på:
Piaggio Zip 4t

Annonce