{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning lægger olie?
  • #1   19. jul Det er uforbrændt olie. Meget normalt. Medmindre der er rigtig meget og ikke bare et par dråber

  • #2   19. jul når okay tak det er heller ikke fordi der er så meget undrede mig bare over det

  • #3   21. jul Inden jeg kommer med de svar jeg næsten er sikker på er dit problem skal jeg lige høre dig om du blander olie i benzin selv , og ikke mindst har din udstødning være i brug før på anden scooter eller måske på din egen men med anden cylinder kit …..

  • #4   21. jul jeg blander selv olie ja. og udstødningen sad på da jeg købte den men den har siddet på en anden cylinder tror det var malossi sport der var på før sagde sælger og nu sidder der top perfomance 70cc på

  • #5   21. jul Okey jammen det første du nok skal gøre er at tage lydpotten af og så enten sæt nyt uld i og ellers fyld den op med benzin nogen gange for at fjerne alt olien i ulden og så fyld selveste udstødning op med lidt benzin også for at rengør den same tid ….

    Problemet omkring det med at den sviner så meget er som regl af disse grunde

    1 : Grund kan være fordi der bruges en forkert olie som evt kræver Højer RPM end hvad ens cylinder kan tage fordi så bliver den ikke brændt ordenlig af ..

    2 : Grund kan så være at når man tanker benzin i en dunk eller tanken så hælder man bare lidt 2taksolie i benzin efter øjemål og det bliver for det meste altid alt for meget olie der fyldes i benzin på den måde , også kan motor ikke nå at brænde alt olien af.

    3 : Grund kan være at indstillingen af karburatoren er helt forkert ? forstået på den måde at indstillingen gør det at dit cylinder ikke kan komme op i Drift tempraturen som den skal for at køre optimal ? Og det gør at olien ikke bliver brændt af på den bedste måde

    Skal dog huske at sige , den grund som ligger størt for dette problem er som regl fordi at der bliver fyldt en del mere 2taks olie i det benzin som der nu skal…..

    jeg blander altid min benzin kun med 2% hverken mere eller mindre , om det tilkørsel eller ej jeg bruger altid kun 2% olie i benzin og jeg har til dags dato med hånden på hjertet aldrig oplevet nogen skader eller problemer med dette ….

    0.5 dl 2taksolie = 2.5 liter Benzin
    1dl 2taksolie = 5 liter Benzin
    2dl 2taksolie = 10 liter Benzin
    Osv osv osv osv…..



  • #6   21. jul okay takker jeg tror muligvis det har noget med uldet eller for meget olie i blandingen. det var min kammerat der blandede sidst men han brugte ikke for meget men jeg er ikke 100%

    en af mine kammerater købte en hot hvor der også sad hebo bøj på og det lignede også den læggede noget olie hist og pist på lydpotten osv ligesom min så jeg tror måske det er uldet


  • #7   21. jul Du kan være 100% sikker det sorte olie der kommer ud af lydpotten osv det er 2taksolie
    Som ikke er brændt af , hvad for n olie bruger du enlig…
    Top performances 70cc er det sports kit eller er Alu fordi ingen af disse kits ligger i den høje ende af RPM , derfor kan det godt være en kamp at finde en olie som faktisk bare passer præcis til cylinderen , men jeg har haft begge slags af Top performnaces
    Både deres sports kits i jern og Racing i Alu og nu har jeg den her Due plus 2 , det jeg prøver at sige er så at jeg har en lille sort bog hvis man kan sige det sådan , hvor jeg skriver alle opsætninger og brug af olier osv osv ned til det enkelte cylinder kits setup , og jeg kunne godt se efter hvad for en olie jeg bruge til mit top performances den gang, men skal vide om det er Alu eller Jern cylinder du har på , he he fordi jeg hader slev når det sviner sådan så jeg har med sikkerhed fundet frem til den olie jeg syndes sviner mindst muligt ….


  • #8   21. jul altså jeg kan se topstykket er fra top perfomance og cyllen er sort inde under rusten så jeg kigger lige nærmere men sælger sagde der kom “rms” 70cc kender du noget til det? jeg skriver lige igen imoegen når jeg er hjemme om det faktisk er top perfomance og hvis det er tror jeg det er støbejern

  • #9   21. jul Beskrivelsen passer præcis til Top performnaces Black trophy sports cylinderkit
    Det faktisk en et super fint og utrolig stabil cylinderkit ……
    Hvad for en olie bruger du enlig nu ….. (-:


  • #10   21. jul min kammerat blandede rød 2 takts olie jeg tror ikke det var noget specielt olie men bare normal 2 takts olie men jeg har købt en dunk power 1 castrol racing 2t til 100kr på speedline hvordan tror du det kommer til at køre? og passer det bedre til top perfomance cylinderkits?

  • #11   22. jul Jeg mener faktisk kun at det er Castrol som har Rødt olie ,
    Hvis jeg husker rigtig så mener jeg at jeg fant frem til at Galp motoAction sviner mindst på et Top performanc Sports kits dengang for at..
    men tag det rolig det ikke forkert at det er Castrol olien du bruger , bare husk det her at bruger 2% og ikke mere eller mindre … anskaf dig så en dl bæger i stål, du ved sådan en mormor brugte til at måle med når hun skulle bage kage osv … sådan en bruger jeg
    Fyldt op til stegen for at det passer med mængden til 1dl også ellers 5 liter benzin
    Prøv bare at gøre det engang så skal du bare se , jeg er sikker på du efter nogen dages kørsel vil begynde at se udstøningen faktisk sviner mindre end hidtil …. Med mindre du rengør den selvfølgelig , hvis den nu så skulle begynder at svine igen jammen så ser du garanteret ikke den samme mængde svineri som du har oplevet indtil nu …

    Det jeg nævner nu er en teori jeg har i fald du nu skulle falde over det her punkt hvor de anbefaler 3% olie blandet i benzin , skønt det cylinder de har er opbygget i samme Alu type som de der kræver 2% olie. ( Det måske en meget grov måde at se det på )

    MEN det der med når en fabrikant anbefaler 3 % opblandet benzin med netop deres olie , så skal du huske at 3% blanding den forsvinder hurtiger så du evt skal købe deres olie igen
    Grunden til de nævner 3% og ikke 4-5% er fordi motor begynder at gå dårlig , og hvis du så har deres cylinderkit på , jammen så kunne den person som køre med deres produkter tro at det var cylinderen der dårlig , og det skal fabrikanten ikke ud i , så det nemmer at sige 3% for det mærker motoren ikke eller ham der køre på den , det enste som mærker forskellen er kunden fordi hans penge bruges hurtiger og fabrikanten fordi han modtager penge og bliver mere rig , pointen med dette her er at jeg tror det er fup nummer for ar sælge mere hurtiger , og hvis ikke man går meget op i det , så gør man som regl som de anbefaler for du sikker på alt er rigtig. Selv om 2% havde været bedre for alle parter ,
    Din motor køre fint - den sviner ikke - din penge pung er lukket længer fordi olien holder længer - og enda fabrikanten er glad for han sælger olien og cylinder , så alle er glade med 2%
    Men desvære skal der altid være nogen som ikke kan få nok og så sætter de den til 3% og det går ud over din penge pung - olien bruges hurtiger - du skal arbejde mere - ikke mindst så skal du rengøre det hele ofter - så desvære er det bare kun en ved dette her nummer som bliver glad , og det fabrikanten .. så derfor brug 2% fordi det er bedst for alle parter og din motor - penge pungen - fabrikanten fordi han stadig tjener penge osv osv osv …
    Men Igen så husk det kun er en teori jeg har som jeg fortæller i fald du ser hvis de anbefaler 3% olietil cylinderen generelt eller tilkørsels osv osv he he






  • #13   22. jul tak for hjælpen det husker jeg næste gang jeg blander og så skriver jeg lige hvis det hjælper og om det sviner mindre.

  • #14   22. jul Helt iorden .. skulle du få brug for mere hjælp så du velkommen til at skrive til mig på
    Privat besked …….
    Som det sidste glemte jeg at sige hvis du rengør din Udstøning så sage jeg du kunne bruge benzin osv , hvis det bliver for dyrt syndes du , så kan du også bruge diesel og benzin blandet samme det bare 2.5liter benzin og 2.5liter diesel i en dunk
    Eneste forksel er bare at det istedet for at skulle bruge 1 time med det blandet produkt så kan du nøjes med halv time, hvis det bare er benzin

    Held og lykke med det hele (-:


  • #15   22. jul super. jeg skriver lige en pb hvis jeg får nogle andre problemer med sfxen smiley

Kommentér på:
Udstødning lægger olie?

Annonce