{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan køre jeg cyllinder til ?
  • #1   8. dec 2008 Du starter med at putte en for stor dyse i. Cirka 10 numre større en den nu. Og så smører du stemplet ind i olie, og tager lidt ekstra olie i benzinen. Så starter du den op, lader den stå i tomgang i cirka 15 minutter. Så lader du den afkøle HELT ned, så den er helt kold igen, tager måske en halv time, lidt over måske. Så lader du den stå i tomgang igen i 15 minutter, og så lader du den afkøle HELT igen. Så er der måske gået en halv time- time og så nu starter du den, lader de varme op, og så kører du med kvart gas cirka 50 km, og så nogle gange trykker du den lige af i måske 6 sekunder med fuldgas så tændrøret ikke bliver fuldstændig sodet til. Så når du har kørt de 50 km med kvart gas, kan du næsten give den fuld gas, men ikke helt endnu. Sådan næsten fuld gas kan du kører med 40 km med, altså selvfølellig hvor du regulæere lidt med gashåndtaget, self. ikke næsten fuldgas hele tiden. Så når du cirka har kørt 100 km, så er den parat til at få noget baghjul ;).

• #2   8. dec 2008 Tark

• #3   8. dec 2008 Aluminiumscylindre har idag en overflade behandling af nicasil, som gør at dens overflade er extrem hårdfør. Derfor er tilkørslen af alu cylindre meget mindre. Malossi anbefaler at man til deres cylindre giver den godt 30 min under 5000 omdrejninger og så ellers bare fremad og afsted. Det kan også bruges på alle andre aluminiumscylindre bare de har en nicasil belægning i cylinderen.
    Link:
    (link fjernet)

• #4   8. dec 2008 hva er stage 6 pro sport? er det alu cyllinder -?

• #5   8. dec 2008 Stage6 pro sport er nicasil belagt og pro står for semiracing.
    Kør en tur stille og roligt så motoren bliver varm og så lader du motoren køle helt ned. Gentag dette en gang til.
    Så kan du begynde at give mere gas.
    Husk at varme (alu)motoren lidt op hver gang, inden du skal ud at køre.
    Du starte med en for stor dyse og så dyse ned efter.
    For lille dyse brænder motoren af!

• #6   8. dec 2008 tænd den og lad den stå i tomgang en time med en god del olie i så du klar

Kommentér på:
Hvordan køre jeg cyllinder til ?

Annonce