Forum kategorier


Scooter Tuning

Har du planer om at tune din scooter, kan vi her på ScooterGalleri give dig gode råd og vejledning til, at komme nemt og lovligt gennem denne process.

Fordele og ulemper ved tuning
Hvis man spørger andre tunere, vil de sige at fordelen ved at tune er, at det giver flere kræfter til scooteren, samt at det på sigt vil give en bedre økonomi i forhold til brug af benzin. Dog skal man være sikker på, at man har valgt en rigtig og lovlig tuning, da der findes mange rundt omkring, som nemt kan snyde eller lave fejl.

Ulempen ved at tune sin scooter, er at der vil forsvinde en vis værdi, da garantien bortfalder på de dele som vil være påvirket af tuningen. Derfor kan man ikke regne med at få lige så mange penge for scooteren, hvis man vil sælge den igen. En ny køber vil højst sandsynligt ikke betale for den øgede ydelse. Grunden til at det er vigtigt at få en lovlig tuning, er at man ellers vil få problemer, hvis man kommer ud for en ulykke eller bliver stoppet af politiet.

Ydermere er det også vigtigt at tjekke din forsikring når du tuner din scooter. Hos nogle selskaber behøves der ikke at være nogle konsekvenser, mens andre måske ligefrem vurderer, at du skal til at betale en højere præmie i forsikringen. I værste fald kan de også vælge slet ikke forsikre dig. Dette kan ske pga. alder og scooterens hestekræfter.

Lovlig Tuning
For at være sikker på, at du har en lovlig tuning, kan du vælge at få det gjort på et værksted. Dog skal værkstedet kunne dokumentere, at tuningen har virket på din scooter og at den er lovlig. Scooteren må ikke støje eller forurene mere end den gjorde før. Er du i tvivl om det er blevet gjort ordentligt, kan du bede om at få prøvet scooteren på et rullefelt.

Grunden til at du skal vælge en lovlig tuning, er at konsekvenserne for en ulovlig kan blive meget dyrere, end hvis du valgte at gøre det lovligt fra starten af. Hvis du skulle bliver stoppet af politiet, kan de konfiskere din scooter eller knallert, samt at man højst sandsynlig får en bøde.

På ScooterGalleri vil du kunne handle med tundele og reservedele, det kunne f.eks. være en cylinder, karburator eller udstødning. Du kan også diskutere fordele og ulemper ved de forskellige typer af tuning. På markedspladsen vil der være et stort udvalg af dele til tuning og på forummet vil du have mulighed for at spørge de andre brugere til råds, hvis der skulle dukke et spørgsmål op, som ikke blev besvaret her.
Læs mere

Indlæser...
Sortering
Krumptap Hej har en std tap på min bws. og køre lige pt med polini sport - Next potte - 17,5mm dell - malossi vario.. og har lig...
Tuning
Oprettet:
11. aug 2003
Visninger:
132
Yamaha BWS hjælp! "WAO" tænkte jeg da jeg havde købt min Yamaha BWS i februar. Jeg regne med at den kunne komme til at kører lidt hurtige...
Tuning
Oprettet:
25. aug 2003
Visninger:
225
tun udstødning Min ven har en bws ng med : 45 mm cylle og skiven taget hvad gir det her udstødning i top og bundtræk www.msp-tuni...
Tuning
Oprettet:
5. okt 2003
Visninger:
154
Bws NG er der nogen der ved hvor mange begrænsninger der er på en bws NG og hvor de sidder Hilsen min ven Casper
Tuning
Oprettet:
25. okt 2003
Visninger:
87
Bws Hvorfor kører min bws kun 85? jeg kører med 47,6 athena cylle, big one udstødning, 21 mm dellorto karbu! men den har et...
Tuning
Oprettet:
9. dec 2003
Visninger:
120
hebo alu. nicsacil på std. bws tap? kan jeg køre med sådan en cyl på min std. tap?
Tuning
Oprettet:
29. dec 2003
Visninger:
113
Cylender og udstødning til bws jeg skal have et godt cylender og udstødning på min bws til sommer men jeg ved ikke hvad det skal være den skal køre 8...
Tuning
Oprettet:
2. mar 2004
Visninger:
101
Knæk potte til min opsætning Jeg skal have knæk potte på min bws og det skal være en go en EU cylder MALOSSI multi vario 7,1 g. ruller 22 kg...
Tuning
Oprettet:
5. mar 2004
Visninger:
122
Knæk potte Jeg skal have knæk potte på min bws og det skal være en go en og den må max koste 1400kr. EU cylder MALOSSI multi ...
Tuning
Oprettet:
7. mar 2004
Visninger:
117
en bili knæk potte til bws jeg skal have en knæk potte til min bw's den må max koste 1000kr det er lige hvorden den lyder den skal bare give noge...
Tuning
Oprettet:
8. mar 2004
Visninger:
129
Nogen der har lidt forstand på dyse Hvilken dyse skal jeg sette i min bws med 19mm. kaburator med #78 dyse, hvor meget støre skal den være hvis jeg tager b...
Tuning
Oprettet:
16. mar 2004
Visninger:
111
Hjelp Dyse Hurti kig kig kig Hvilken dyse skal jeg sette i min bws med 19mm. kaburator med #78 dyse, hvor meget støre skal den være hvis jeg tager b...
Tuning
Oprettet:
17. mar 2004
Visninger:
127
HJÆLP til DYSE Hvilken dyse skal jeg sette i min bws med 19mm. kaburator med #78 dyse, hvor meget støre skal den være hvis jeg tager b...
Tuning
Oprettet:
17. mar 2004
Visninger:
79
Problemer efter cylinder er sat på bws Hey Drenge. Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvad det er der gør at min scoot ryger...? Den har lige fået sat ...
Tuning
Oprettet:
1. apr 2004
Visninger:
157
Trække rundt? Kan min standard bws trække en 47,6 cylinder rundt.............?????????????
Tuning
Oprettet:
10. apr 2004
Visninger:
222
bws harj hvor hurtigt kommer min standard bws til at kører når jeg får fjernet begrænsningerne når jeg engang har kørt de 5...
Tuning
Oprettet:
23. apr 2004
Visninger:
59
tun hej er her en der gider hjælpe mig med at lave en opsætning til min bws den skal kører omkring 90 max 2500 kr er det mu...
Tuning
Oprettet:
27. apr 2004
Visninger:
90
ruller harj vil det give noget at putte lætter ruller på min bws som er standard men uden bergrænsninger og blindrør. og hvis ...
Tuning
Oprettet:
28. apr 2004
Visninger:
91
optræk harj hvordan får jeg min bws til at få et syndsygt optræk. den skal kører omkring 85-90. og jeg har ca. 2500 kr og gøre...
Tuning
Oprettet:
2. maj 2004
Visninger:
119
Proma 48mm en 15%gearing = 100km't Hvor hjurtig kommer min bws til at køre med Proma 48mm cyl. 15% gearing 19mm kap. og måske nrx på forhånd Tak
Tuning
Oprettet:
5. maj 2004
Visninger:
99

Annonce