Forum kategorier


Scooter Tuning

Har du planer om at tune din scooter, kan vi her på ScooterGalleri give dig gode råd og vejledning til, at komme nemt og lovligt gennem denne process.

Fordele og ulemper ved tuning
Hvis man spørger andre tunere, vil de sige at fordelen ved at tune er, at det giver flere kræfter til scooteren, samt at det på sigt vil give en bedre økonomi i forhold til brug af benzin. Dog skal man være sikker på, at man har valgt en rigtig og lovlig tuning, da der findes mange rundt omkring, som nemt kan snyde eller lave fejl.

Ulempen ved at tune sin scooter, er at der vil forsvinde en vis værdi, da garantien bortfalder på de dele som vil være påvirket af tuningen. Derfor kan man ikke regne med at få lige så mange penge for scooteren, hvis man vil sælge den igen. En ny køber vil højst sandsynligt ikke betale for den øgede ydelse. Grunden til at det er vigtigt at få en lovlig tuning, er at man ellers vil få problemer, hvis man kommer ud for en ulykke eller bliver stoppet af politiet.

Ydermere er det også vigtigt at tjekke din forsikring når du tuner din scooter. Hos nogle selskaber behøves der ikke at være nogle konsekvenser, mens andre måske ligefrem vurderer, at du skal til at betale en højere præmie i forsikringen. I værste fald kan de også vælge slet ikke forsikre dig. Dette kan ske pga. alder og scooterens hestekræfter.

Lovlig Tuning
For at være sikker på, at du har en lovlig tuning, kan du vælge at få det gjort på et værksted. Dog skal værkstedet kunne dokumentere, at tuningen har virket på din scooter og at den er lovlig. Scooteren må ikke støje eller forurene mere end den gjorde før. Er du i tvivl om det er blevet gjort ordentligt, kan du bede om at få prøvet scooteren på et rullefelt.

Grunden til at du skal vælge en lovlig tuning, er at konsekvenserne for en ulovlig kan blive meget dyrere, end hvis du valgte at gøre det lovligt fra starten af. Hvis du skulle bliver stoppet af politiet, kan de konfiskere din scooter eller knallert, samt at man højst sandsynlig får en bøde.

På ScooterGalleri vil du kunne handle med tundele og reservedele, det kunne f.eks. være en cylinder, karburator eller udstødning. Du kan også diskutere fordele og ulemper ved de forskellige typer af tuning. På markedspladsen vil der være et stort udvalg af dele til tuning og på forummet vil du have mulighed for at spørge de andre brugere til råds, hvis der skulle dukke et spørgsmål op, som ikke blev besvaret her.
Læs mere

Indlæser...
Sortering
Fejlen er ikke i dysen hvor er den så ? Hey gutter Har før lavet indlæg ang mit problem med mit Aerox baneracer projekt.. og har henover de sidste par dage p...
Tuning
Oprettet:
25. apr 2018
Visninger:
794
ok farve på tændrør?? Er der en der kan fortælle mig om den her farve er okay ang blanding og sådan
Tuning
Oprettet:
3. aug 2014
Visninger:
1.213
spg ang indstilling neos 2004 har den her opsætning og indstilling dr racing evo 70 cc ved ik hva sgush eller hvordan man indstiller det multiv...
Tuning
Oprettet:
16. mar 2011
Visninger:
179
ang tændrør farve Min tændrør er lidt grå i det er den så for lille eller stor ?
Tuning
Oprettet:
17. mar 2009
Visninger:
162
Ang mallossi multivar - hjælp ! Hvis jeg køber hele multivar sættet til min sfx : Vil den gule eller hva fuck en farve den er - trykfjedder så køre ...
Tuning
Oprettet:
20. maj 2007
Visninger:
103
ang fjedre i kobling jeg har en jog som er udemærket i op træk. men så går den smule død.. så tænkte på hvad farve fjedre jeg skal have i mi...
Tuning
Oprettet:
19. maj 2007
Visninger:
120
Hvilket tun og er det sandt? Nu har jeg jo i længere tid haft en PGO Galaxy og er træt af at køre de 50-60 stykker, så her er mit spørgsmål, hvilket...
Tuning
Oprettet:
13. nov 2005
Visninger:
158

Annonce