Forum kategorier


Scooter Tuning

Har du planer om at tune din scooter, kan vi her på ScooterGalleri give dig gode råd og vejledning til, at komme nemt og lovligt gennem denne process.

Fordele og ulemper ved tuning
Hvis man spørger andre tunere, vil de sige at fordelen ved at tune er, at det giver flere kræfter til scooteren, samt at det på sigt vil give en bedre økonomi i forhold til brug af benzin. Dog skal man være sikker på, at man har valgt en rigtig og lovlig tuning, da der findes mange rundt omkring, som nemt kan snyde eller lave fejl.

Ulempen ved at tune sin scooter, er at der vil forsvinde en vis værdi, da garantien bortfalder på de dele som vil være påvirket af tuningen. Derfor kan man ikke regne med at få lige så mange penge for scooteren, hvis man vil sælge den igen. En ny køber vil højst sandsynligt ikke betale for den øgede ydelse. Grunden til at det er vigtigt at få en lovlig tuning, er at man ellers vil få problemer, hvis man kommer ud for en ulykke eller bliver stoppet af politiet.

Ydermere er det også vigtigt at tjekke din forsikring når du tuner din scooter. Hos nogle selskaber behøves der ikke at være nogle konsekvenser, mens andre måske ligefrem vurderer, at du skal til at betale en højere præmie i forsikringen. I værste fald kan de også vælge slet ikke forsikre dig. Dette kan ske pga. alder og scooterens hestekræfter.

Lovlig Tuning
For at være sikker på, at du har en lovlig tuning, kan du vælge at få det gjort på et værksted. Dog skal værkstedet kunne dokumentere, at tuningen har virket på din scooter og at den er lovlig. Scooteren må ikke støje eller forurene mere end den gjorde før. Er du i tvivl om det er blevet gjort ordentligt, kan du bede om at få prøvet scooteren på et rullefelt.

Grunden til at du skal vælge en lovlig tuning, er at konsekvenserne for en ulovlig kan blive meget dyrere, end hvis du valgte at gøre det lovligt fra starten af. Hvis du skulle bliver stoppet af politiet, kan de konfiskere din scooter eller knallert, samt at man højst sandsynlig får en bøde.

På ScooterGalleri vil du kunne handle med tundele og reservedele, det kunne f.eks. være en cylinder, karburator eller udstødning. Du kan også diskutere fordele og ulemper ved de forskellige typer af tuning. På markedspladsen vil der være et stort udvalg af dele til tuning og på forummet vil du have mulighed for at spørge de andre brugere til råds, hvis der skulle dukke et spørgsmål op, som ikke blev besvaret her.
Læs mere

Indlæser...
Sortering
vespa piaggio barvo hej scootergalleri jeg har en gammel vespa bravo som jeg har smidt en større sylinder, stempel, kabu og anden udstødnin...
Tuning
Oprettet:
27. sep 2014
Visninger:
298
piaggio vespa bravo hej jeg har en vespa bravo som er original. har ikke så meget forstand på knallerter så vil bare lige vide om det her s...
Tuning
Oprettet:
23. mar 2014
Visninger:
790
Piaggio vespa bravo/ciao Hej jeg har en vespa bravo alt original som jeg gerne vil tune. Har fundet dette sæt men kommer det til at passe eller ...
Tuning
Oprettet:
22. mar 2014
Visninger:
949
vespa bravo piaggio tuning hej jeg har en gammel vespa bravo som jeg gerne vil have til at køre hurtigere. hvilke muligheder er der :-)
Tuning
Oprettet:
16. mar 2014
Visninger:
4.654
begrænsninger på bravo .. Ja hvilke begrænsninger sidder der på en piaggio/vespa Bravo ??
Tuning
Oprettet:
1. aug 2008
Visninger:
251
ang. piaggio vespa caio har lige sat en 41mm cylinder på min bravo men den køre ikke bedere af det. std er 38mm. der sidder også anden udstødn...
Tuning
Oprettet:
3. apr 2007
Visninger:
415

Annonce