{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.840 visninger | Oprettet:

Lovlig gearmaskine? {{forumTopicSubject}}

Hej sg
Jeg overvejer at købe en gearmaskine, måske en derbi, smx, sx50 eller noget i den stil. Men ved ikke om det er en god ide, når jeg kun kører lovligt (ca 30km/t)

Hvis det er en dum ide, hvilken scooter kan i så anbefale, altså uden gear. Tænker hot 50, vil gerne have noget der holder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovlig gearmaskine?
  • #1   24. nov 2018 Jeg synes det er åndssvagt og have en gearmaskine der kun køre 30 hvor man heletiden skal skift gear ...

  • #2   24. nov 2018 Ja ik.
    Ellers vil jeg købe en hot 50(lovlig) men ved ikke hvor gammel og hvor langt den ca. må have kørt før den stadig kan holde i lang tid.


  • #3   24. nov 2018 Og ikke er for dyr xD

  • #4   24. nov 2018 Ved ikke en skid om gearmaskiner eller om hvilken motor der er bedst men hvis du gerne vil have noget der kan holde i riiiiiiigtig lang tid så er hiper (piaggio, gilera stalker og runner) en rigtig god og solid motor der kan holde til noget

  • #5   24. nov 2018 Ok mange tak Mads
    Hvad tror du fx. En brugt stalker ca. ville koste.


  • #6   24. nov 2018 Har set en stalker til 3500 kørte og startede små fejl som el start ikke virkede blink ikke virkede og det smiley

  • #7   24. nov 2018 Tjek stelnummeret grundigt på Stalker, hvis det sidder ned imod jorden.

    Undgå Suzuki smx, da de har en alt for kort slaglængde og derfor ikke har ret meget bundtræk.


  • #8   24. nov 2018 Det ka godt svare sig at købe nyt hvis man vil køre lovligt.
    Gearmaskiner er IKKE praktiske. Prøv en lang tur inden du køber hvis du kan komme til det.
    De er lavet til et formål.
    Jeg købte min crm fordi jeg ville have lidt spas, tænkte ar køre på den på byture osv.
    Men er faldet pladask for dens evner offroad, så har knopdæk til den nu og vil køre en masse rundt offroad og fjolle.
    Den er seriøst uegnet til hverdag, lange ture, bykørsel og lovlig kørsel, sammenlignet med en scoot.
    Overvej en sjov scoot.
    Yamaha slider er et godt kompromis mellem spas og praktikalitet, men ufatteligt sjældne i god lovlig stand.
    Pgo pmx
    Gilera stalker
    Gilera dna hvis det må være en 45er.
    Gode maskiner der er sjove, praktiske og holder godt


  • #9   24. nov 2018 Ok tak tænkte nok at de ikke var så praktiske Hvad med en hot 50

  • #10   24. nov 2018 #8
    Det er ikke helt sandt.
    På en scooter, der har man en tendens til at falde sammen i ryggen på lange ture, da dine fødder ender for langt fremme, i forhold til hvor de sidder på gearmaskiner.
    En scooter er super praktisk i regnvejr, da du kommer frem med tørre sko.

    For 1 uge siden, der tog jeg en tur fra Køge til Holbæk og retur igen efter 15 min i en nyåbnet butik.
    1 time hver vej på både motorvej og landevej.
    Det havde jeg hellere gjort på en gearmaskine.
    Topfarten var 120kmt på motorvejen, så det er ikke farten der er årsagen til det.
    Vægten på en scooter ligger 100% på din røv og din ryg.
    På en gearmaskine, der ligger der mere vægt på styret og på fodhvilerne.

    Det er min erfaring.


  • #11   24. nov 2018 Præcis.
    Men
    Præcis derfor har jeg bestilt de originale passager fodstter hjem til min nrg og remonteret.
    De er SERIØST lavet til føreren


    profilbillede
  • #12   24. nov 2018 På yamaha slider er de heldigvis indbygget i fodpladen.
    Og er i aller højeste grad også lavet så man kan sidde som på en alm mc.
    Og sæderne er tit formert som en tank, så man kan klemme om det med lårene og styre geden med knæ og lår
    Har desværre ikke lige billede af mig på slideren


    profilbillede
  • #13   24. nov 2018 Det er ind imellem også meget rat at strække benene og bare cruise.
    Som på en cruiser mc.
    Men ikke godt for ryggen over længere stræk
    Og slet slet ikke godt for kontrol over maskinen
    Føles som at køre en lænestol smiley


    profilbillede
  • #14   25. nov 2018 Hej Emil.
    Min ene dreng ville absolut have en gearmaskine og fik det også, men rent praktisk fandt han så selv ud af på et halvt år hvor upraktisk den var i forhold til skoletaske sport osv... Det dur ikke, derudover er der så lige lidt med gearmaskiner kontra scootere. Nemlig vedligeholdelse som jeg sammenligner lidt med en cykel med 24 udvendige gear kontra en med 7 indvendige gear. Det kræver en del vedligehold (rengøring) og holde de 24 gear på toppen.


    Så scooter Ja! brugt? hmmm…. Også ja, men du skal se dig godt for. Jeg har to her i hytten købt brugt, de er lovlige og jeg fandt dem efter lidt tålmodig søgen. Kymco super 8 4T og en VGA Grido med 8000 og 6000 km på klokken. De havde aldrig været ulovlige ud over en fjernet begrænser-ring og bar heller ikke præg af det (egen vurdering) . Kymcoen kom til i stedet for gear-knallerten her i sommer, den er fra 2010 og eneste prut den har slået forkert var et defekt tændkabel for en måned siden. Gridoen har indtil videre snurret hver gang og har efterhånden kørt 9500km og er fra 2013.




  • #15   25. nov 2018 Gearmaskiner er sjove at køre på, men er rigtig upraktiske. Så hvis det er din eneste knallert ville jeg vælge en scooter, da du bliver træt af det andet.

  • #16   25. nov 2018 Tak for alle svarene endte med at købe en scooter (speedfight 2)

  • #17   25. nov 2018 #16
    Hvis den er lovlig og derfor røv langsom, så bemærk at du skal skifte cylinder og udstødning på samme tid.
    Cylinderen er langsommere end den originale Jog R og udstødningens flange er også drejet, præcis som på Jog R.


  • #18   25. nov 2018 Okay tak den er lovlig xD

Kommentér på:
Lovlig gearmaskine?

Annonce