142 visninger
|
Oprettet:
Lovlig gearmaskine {{forumTopicSubject}}
Hej jeg vil gerne købe en lovlig gearmaskine og køre lovlig på den men hører at de ikke kører godt lovlig. Hvad siger i?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Ej vel.
Tag ud og prøvekør en. Så ved du selv hvorfor.
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.702
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.413
Der er seriøst ikke meget power i dem, men det ka man gøre noget ved afhængig af hva maskine du får.
32 kmt med 6 gear er hmmm ret bizart. Det er ikke optimalt.
32 kmt med 3 gear er oook, men også kun fordi den er lovlig så det tar noget tid at komme igennem gearene.
Den optimale løsning er en maskine som min aprilia rx fordi den er den rigtige årgang, så den har mulighed for man afdrosler karburator og udstødning, så man får de 6 hk.
Så ka man øge gearingen lidt med et større tandhjul foran, så den kører de 38-42 kmt. Med 3 gear.
Så er den lige pludselig halvsjov og kører halvgodt, selvom den når topfarten lidt for hurtigt.
40 kmt er vildt meget bedre end 30 kmt efter min erfaring.
Da jeg sleb skiven på min sidste lovlige knallert, så den kørte 42 istedet for 32, det gjorde en kæmpe forskel synes jeg.
Må dog sige jeg har før vejledt en far og hans dreng i at få sådan en 2018 euro4 aprilia sx lovlig tunet som jeg beskrev, ved at kæbe afdroslingskittet til den og montere karburator delene og forrøret og tandhjulet, men beholde lovlig ecu og beholde 3 gear, så den kørte de 40 med godt optræk og kun 3 gear.
Men de prøvede det, og så prøvede de lige med ubegrænset ecu og 6 gear også, og så gad de sku alligevel ikke køre lovlig
Sådan går det for de fleste...
Jeg fik min første knallert 3 mdr før jeg måtte køre på den. Beholdt den lovlig indtil jeg måtte køre på den, og så tunede jeg den haha. Så har aldrig rigtig kørt lovligt på knallert. Altid brudt en eller anden lov når jeg har kørt
Lovlig gearmaskine