304 visninger
|
Oprettet:
Ny scooter til pendling {{forumTopicSubject}}
Hej,
I stedet for at køre bil 16 km hver vej til arbejde overvejer jeg en scooter. El eller benzin. Hvis man vælger benzin følger der serviceudgifter med. Hvor store er de cirka? Hvad vil I anbefale af el eller benzin? Og evt. hvilke modeller?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.143
Vinteren er hård ved en el scooters batteri.
16 km i en bil, det gør man bare i en VW Lupo 3L.
16 km hver vej, på en scooter er lidt trist.
Så skal det måske være en 45 kmt.
Dem kan du få for ingen penge, brugt.
Vælg en der er max 5 år gammel.
jun 2024
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 3
sep 2006
Køb en brugt 4 takter, max 5 år gammel.
Og helst en der har stået i en garage.
De kan købes for små penge.
En el.scooter kan have svært ved at nå 16 km på en kold vinterdag.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.411
Gå efter noget der er lavet i japan eller europa.
Gå efter noget der har haft så få ejere som muligt.
Gå efter noget der stadig er lovligt eller højst med pillede begrænsninger.
Gå efter noget der har stået indendørs fremfor udendørs.
Tag dig god tid til at finde en god knallert til en god pris.
99% af det du ka se på dba og gog er skod knallerter.
Når der de 15-20 gange om året kommer en god knallert til salg til en god pris, så bliver den revet væk inden ugen er omme som regel. Max 3-4 uger så er den solgt.
Så det du ser på brugtmarkedet er alt det ragelse ingen har gidet købe endnu.
Ska du ha en taiwanesisk knallert så prøv en kvalitets knallert først, og så prøv taiwan knallerten.
Så ved du hva du går glip af.
Taiwan knallerterne koster det samme som japansk og europæisk kram.
Så jeg kan kun fraråde at købe en af alle de taiwan knallerter der er til salg.
Køb en japansk eller europæisk hvis du vil gøre en rigtig god handel.
Glem at købe nyt. Medmindre du har masser af penge og gerne vil af med dem i en fart
jun 2024
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 3
Ikke fra Kina. Tjek.
Ikke ulovlig. Tjek.
Ikke mange ejere. Tjek.
Næsten umuligt. Tjek.
sep 2003
Importøren af kvali knallerter drejede nøglen i 2018-2019, og der er mig bekendt ikke kommet en ny.
Så man ka knap nok finde en kvali knallert længere, uagtet om man køber nyt eller brugt.
Jeg mener fa motosport i københavn importerer aprilia sxr 50.
Den ku være en mulighed.
Alternativt en piaggio vespa.
De kan stadig fås fra ny, og af og til er de på tilbud til helt ned til 25k.
Og jeg ska hilse at sige at en vespa edder mame er en god maskine. De holder værdien godt, de holder godt, de kører godt, man sidder godt, de ser godt ud, de er super praktiske, de kører langt på literen og har langt mellem service så prisen ved f.eks. 3 års ejerskab med en masse km kørsel, afskrivning inkl. Og så frasalg til slut, er omtrent det samme som hvis du køber en taiwan knallert.
Kina knallerterne er endnu dyrere at eje og køre i 3 år mange km.
Men så igen det er de færreste der faktisk i praksis kan gennemføre 3 år med mange km på en kina knallert. Gal det er hårdt i længden...
Jeg har selv haft kina knallerter... min første var en taiwan knallert og det var ikke den værste køreoplevelse, men økonomisk var den kviksand.
Kina knallerterne har sjældent kørt ret mange km og er super billige brugt, men det fandt jeg så også mega hurtigt ud af hvorfor er. De er ulidelige at køre på. Så ko wonder folk køber dem, kører 50 km, tænker øv, prøver at købe nogen forbedringer, kører 50 km mere, lortet går i stykker, prøver at fejlsøge, investerer i rep, får den til at køre 50 km mere, tænker oh fuck det her ka jeg ikke leve med, prøver nogen flere forbedringer, kører 50km mere og så går noget nyt i stykker, fikser det, kører 50 km mere og så er den gal igen med den første fejl man havde, lader lortet stå et halvt år, sætter det til salg, får ingen henvendelser, sætter prisen ned, ender med at sælge den videre alt for billigt ift hva man allerede har dumpet i den af penge, og så har den nu kørt i alt 1900 km.....
Livet er både for kort til den slags. Og for langt til den slags.
Undgå kommunist køretøjer som pesten. Det eneste de er kendt for et at lave de værste køretøjer i verdenshistorien.
Det tager mig normalt 1-2 måneder før der kommer en kvalitets knallert til salg jeg vil have, enten brugt privat eller hos forhandler.
Så er det bare ud at se svinet og få betalt og kørt den hjem.
Med hverdags knallerter jeg ikke har de store krav til plejer jeg at ku finde en god en inden for en 50 km radius inden for 1 måneds tid.
Søger jeg noget helt specifikt såsom en italiensk 13" totakts sporttouring scooter så ka der gå 6-18 måneder før jeg finder en god en til salg, men så tager jeg altså og gerne og sætter en hel dag af til at tage toget til den anden ende af landet om morgenen, købe knallert ved frokosttid og så køre den hele vejen hjem og lande derhjemme igen ved midnatstid...
Skal du bruge mange hundrede timer på at køre på knallerten, så vil jeg anbefale hellere at bruge 20-50 timer på at finde den rigtige, end bruge 1000 timer på at køre på en upålidelig uudholdelig og livsfarlig kommunist maskine.
Det ka sagtens la sig gøre.
Det kræver bare viljen
sep 2003
25'000 plus det løse
https://www.guloggratis.dk/annonce/cb75f873-98aa-4ad4-91f1-035078b93064
10'000 kr
Ka måske pruttes ned
sep 2006
De er super fine.
Ny scooter til pendling