instilling {{forumTopicSubject}}
hej jeg har et problem med instilling
cylinder: pw48 race tun
topstykke: polini
karbu: r-setup 21mm,, 92dyse,, 1.5 benzin skrue
killerem: polini
vario: polini 4.7gram
udstødning: topperformenc powerred
kobling: malossi delta
stage6 trykfjeder
thansen 15000rpm trim
motor: sonic motor
membran std ny
gering std
mit problem nu er. når jeg står på lyskryset og skal til og køre. så når jeg giver full gas. føles det somom varion ikke trækker tryk eller trim fjeder ned. fordi hvis jeg giver full gas så køre den kun 20-40 med totalt meget larm. hvis jeg giver gas stille og roligt så river den det fatter jeg ikke
kan det være for hård tryk fjeder eller trim
jeg tror det en 27-32kg tryk
kan det være fordi jeg har sat 2 afstands skiver i varioen
da der kun var en afstands skive så kørte den 80-90 med dårlig optræk. det svært for den i optræk hvis jeg fjærner en afstands skive så jeg ved ikke om det kan være en forkert tryk eller trim
plizzz hjælp
for resten hvis jeg gasser fulld op nu så har den totalt mange omdrejninger somom koblingen sover. medmindre jeg gasser stille op så kommer den hurtigt op i topfarten
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Hvor gammel er kileremmen?
Du bør rense vario og remskiver ned med fortynder og skifte kileremmen.
Og test lige styrken på den trykfjeder ned imod en badevægt.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
nu er den slap i optræk og når jeg gasser stille og roligt køre den lidt mere end 60km
jeg begynder at tro det skal være std trim og tun tryk
hvad mener du
nu er der polini vario
men da jeg byggede den første gang der havde den tsvansen vario og den kørte 80-90km med mega nedern optræk
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
32kg er nok for meget.
Start med slappe trimfjedre og tag så nogle der er lidt strammere, indtil du finder de rigtige.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
Men. Med std. Kobling. Std trim og den tryk. Gav jeg gass så træk den men intet godt optræk den var lidt hår i det.
Med. De trim 15000rpm. Og malossi kobling og sort tryk. Så er den også noget tung i det. Det tager den måske 5sec for at sætte igang. Og den rumler når jeg giver stilleroligt. Gas så begynder den at råmle. Somom koblingen er. For hår. Tror jeg skal have. 1000rpm trim. Og 27tryk hvad siger du
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Din trykfjeder er passende.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Jeg synes også at du skifter alt for langt, når du skifter ruller.
Prøv med nogle sprit nye 4,0gram ruller.
Tag de slappeste trimfjedre, indtil at optrækket fra 30-60kmt er perfekt.
Først derefter indstiller du trimfjedrene.
Og smid den afstandsskive i igen, hvis remmen ikke er helt nede ved det rør som vario glider på.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Til gengæld, så prøv at få fat i en Pinasco Spring Slider.
Eller noget der gør det samme.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Thansen solgte i lang tid en gul trykfjeder, som de kaldte for 27kg, men når jeg pressede den helt i bund, så gik den over 50kg og den var hjernedød hård.
Som sagt, så skal du have nogle rimelig slappe fjedre i, indtil at du er færdig med at indstille vario.
Hvis dine trimfjedre er for hårde, så brænder du din kobling af.
Overfladen på koblingen bliver blank og den vil file mere en nødvendigt.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Dine trimfjedre kan spændes op.
Har du slet ikke haft koblingen ude og se på den?
Stage6 Torgue Control er den fedeste.
Delta Clutch er den næstfedeste.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Den river dig totalt bagover med 11K så.
Tager den de rigtige omdrejninger fra 30 og opefter?
Og tager den for lidt under 30, eller for mange omdrejninger?
Ps. Du skal først svare når du har skiftet til 11K og overvej lidt at sætte en større dyse i, nu hvor at den kan komme af med det.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
Ja jeg synes der skal støre dyse i Fordi være gang jeg vil have den til at stå i tomgang så går den død. Og så kan jeg slet ikke starte den med mindre jeg hiver choker op og kicker den 3-4 gange
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Skift rullerne til 4,0gram eller 4,5gram.
Behold din dyse og skru dik benzinskrue en halv eller en hel omgang ud.
At den ikke kan holde tomgang er IKKE din dyse.
Det er benzinskruen der bruges til benzin/luftblanding ved tomgang.
Dysen bliver først aktiv når du kommer over halv gas.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 244
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
instilling