{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Yamaha fs1 Mikuni 18mm problemer {{forumTopicSubject}}

Dav.
Idag ville jeg sætte min 18mm mikuni karb på min Fs1'er. P.S der sider også en 18mm indsugnings plade på ..
Nå ja men .. Da jeg så får sat den på og starter den op, tager den bare bundgas, og tomgangs skruen var helt i bund? og mærkeligt nok, vis jeg så tog chokeren op, altså til, så tog den mindre omdrejninger men dog stadig for mange, end vis chokeren var fra?
Og den lille Pind som sider på tomgangs skruen, som sider nede ved gasspjældet den bliver også sidene vis man giver gas? Den følger ikke med gasspjældet når det går op? Ved ikke om det har nogen betydning? Karburator er ikke lige dem jeg har skiftet flest af, så har ikke så meget ekspertise omkring dem.

Nogen som har en ide om hvad det kan være? eller som muligvis har prøvet det selv også?

OG VIS I HAR BRUG FOR AT VIDE MIN OPSÆTNING VIS DET HJÆLPER PÅ SPØRGSMÅLET SÅ ER DEN HER!

http://www.scootergalleri.dk/galleri/336178-yamaha_fs1_dx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha fs1 Mikuni 18mm problemer
  • #1   5. apr 2014 den får falsk luft - derfor den ryger op i omdrejninger, har tit prøvet det selv desværre..
    smiley


  • #2   5. apr 2014 du må finde ud af hvor den er utæt. - men hvor du fra? måske jeg kan hjælpe dig hvis du helt lost? smiley

  • #3   5. apr 2014 Er fra Ærø en ø syd for fyn smiley

  • #4   5. apr 2014 Men har ud evt nogle steder på karbuen hvor jeg kan kigge om den er utæt? smiley

  • #5   5. apr 2014 puha det er svært uden at se den desværre.. men prøv at tjekke pakningen mellem motor og indsugningspladen - den har jeg prøvet er gået et par gange på de yamaha 4gear jeg har haft.. smiley

    Ærø kender jeg godt smiley har arbejdet på Søby værft for en del år siden.
    men så er det desværre ikke lige til at køre en tur forbi dig og hjælpe dig smiley
    men prøv pakningen mellem motor og indsugning - den tror jeg næsten er gal.
    - men igen det er desværre lidt gætteri fra min side af smiley


  • #6   5. apr 2014 ikke lige på selve kaburatoren, det skulle mere være hvis der er en fejl med den? så den ikke slutter tæt ind til indsugningsstudsen, men vil næsten æde min hat (hvis jeg havde en!) - på at det er der problemet er. smiley

  • #7   5. apr 2014 Ja, men før jeg satte 18mm karb på der sad der en 16mm og jeg satte jo også en 18mm indsugning på først hvor jeg prøvede og tilslutte min 16mm karb til 18mm indsugning først hvor den gik fint, ingen problemer der, og den holdte tæt og det hele alle steder, men så ville jeg jo prøve med den 18mm karb og jeg fik sat den på og startet op, og så gør den det med at den bare tager bundgas og benzinen løber ud af bunden på kabuen, og tomgangs skruen er i bund jo for at få mindst mulig omdrejning som så ikke rigtig virkede.

  • #8   5. apr 2014 så er din kabu utæt/svømmeren hænger (derfor benzinen pisser ud)
    - men nu tænker jeg så lidt at du måske skulle prøve at skifte din 16mm kab tilbage igen og derved udlukke det? - så ved du at det er din kab den er galt med,
    (sorry læste vidst lige lidt for hurtigt i dit indlæg smiley

    tomgangsskruen virker ikke når den får falsk luft pga at man ikke kan lukke for lufttilførslen pga den er utæt jo smiley


Kommentér på:
Yamaha fs1 Mikuni 18mm problemer

Annonce