399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Emil H
Emil H
Følger: 11 Emner: 5 Svar: 2

Hvad er bedst athena evo eller Big bore Hvad er bedst athena evo eller Big bore

Hej jeg har en jog as hvor jeg lige har smadret min cylle og det var en athena evo på men jeg kunne ikke finde en på lager så jeg købte en athena Big bore og
troede det var den samme men jeg fandt ud af det ikke var den samme. Nu køre den af lort til. Måske skal den bare indstilles men jeg er nysgerrig om hvad der er bedst?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er bedst athena evo eller Big bore
  • #1   12. maj 2024 Link lige til dit Cylinderkit
    Og på hvad for en del går din motor ikke godt på længer…
    Er det optrækket eller mangeler den RPM , eller kan måske ikke tage RPM så,hurtig længer som den før kunne med Atehna Evo eller hvordan ..
    og sidste ting .. har skiftet andet eller er det KUN cylinderkit du har skiftet …

Fortæl lige din Opsætning fuld ud ….
    Cylinder :
    Udstødning :
    Membran :
    Studs :
    Karburator & Hovde Dyse - Tomgangs Dyse.
    Vario & Rullevægt :
    Blæsehjul :
    Kilerem :
    Remskive :
    Kobling & Trimfjeder :
    Tændning :
    CDi :

• #2   12. maj 2024 Mig bekendt er bigbore et hyper racing kit.
    Og athena evo er et semirace kit.

Så der sku være pænt meget forskel

Sakset fra kgi
    Athena er stolte af, at kunne annoncere en absolut nyhed i verden af luftkølede vertikale Yamaha-Minarelli-motorer og derfor til legendariske applikationer som MBK Booster / Yamaha BW"er eller den ikoniske Aprilia SR*.
    Med dette splinternye Big Bore cylinderkit, bringer Athena R&D-afdeling denne cylinder tekniske løsninger, der normalt kun anvendes på højtydende motorer, såsom på 2T Racing GP"erne. De mange innovative tekniske løsninger (patenterede) introduceret i dette projekt gør det muligt at opnå præstationer, der aldrig er opnået før med denne motor.

Med dette nye cylinderkit introducerer Athena mange løsninger, der aldrig er set før på disse applikationer. Resultatet er blot det bedste cylinderkit, der nogensinde er designet i sin kategori.

EN REVOLUTION PÅ PORTENE

Athenas teknikeres brede erfaring i 2T-sektoren gjorde det muligt for dem, at nærme sig denne cylinder, der udfordrede det traditionelle design. Indsugnings- og udstødningsportene er blevet totalt omdesignet: Ved at analysere motorens termo-væskedynamik er de overordnede præstationer blevet stærkt forbedret med hensyn til kraft og drejningsmoment, hvilket har opnået nye niveauer for første gang nogensinde. Indsugningsporten er genopfundet og tilføjer en CNC-bearbejdet femte port for at give en højere gasstrøm, der kommer ind i forbrændingskammeret.

GENOPFUNDET FASTSÆTNINGSSYSTEM

Den almindelige topstykke- og cylinderstramning baseret på pindbolte er blevet elimineret, hvilket introducerer et nyt system af specielle bolte, der er temmelig tæt på dem, der bruges i de højtydende motorer. Stramning af cylinderen til krumtaphuset (Racing-type) med disse bolte og en speciel unbrakonøgle fører til en reduktion af den termiske udvidelse af cylinderen, hvilket bringer en mere effektiv tilspænding og på den anden side muliggør det sofistikerede redesign af udstødningsporten, der gør dette produkt så specielt og unikt.

NYT RACING STEMPEL

Stemplet med fladt hoved er udviklet med særligt fokus på samspillet med indsugningen. Den CNC-bearbejdede åbning på stempelskørtet er designet til at maksimere indløbsstrømmen, for at tillade større tryk på pumpehuset og bedre smøring af nålelejet.

https://youtu.be/DB3itfm8BAs

• #3   12. maj 2024 Jeg skal måske lige huske at nævne , jeg talte mest om ydelsen mellem de evo og bigbore og der tror jeg faktisk ærlig talt ikke der er stor forskel…

Kommentér på:
Hvad er bedst athena evo eller Big bore

Annonce