Standard cylinder, kan den give flere km/t på toppen? Standard cylinder, kan den give flere km/t på toppen?
Hej SG.
Inden tråden bliver fyldt med, at jeg er en af de kedelige forældre, som selv kørte tunet uden mine børn må, så ja, det er jeg, man bliver vel klogere med alderen ??
Men hvorom alt er, så har min papsøn købt en fin, gammel Yamaha Jog AS KG3.
Nu er det dog længe siden jeg har rodet med scootere, så mit spørgsmål er om, hvis man tager en ny, standard 50cc cylinder og putter på, kan den så give flere km/t på toppen eller ligger svaret et andet sted?
Jeg spørger kun for at passe på ham, han har ikke haft kørekort i mere en 2 - 3 måneder og snakkede allerede om 70cc cylinder mm.
Håber på konstruktiv feedback.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 773 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.124
nov 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
Okay, jeg mistænkte heller ikke at cylinderen gav den fra ~40 og op til ~85 km/t - Udboring af udstødning måske, hvis den har været begrænset?
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 773 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.124
apr 2024
Følgere: 183 Emner: 28 Svar: 111
Du kan jo fjerne begrænsningskiven fra variatoren, tragten i studsen og begrænsningen i luftfilteret – det er jo gratis
Den har langt bedre flow end den originale udstødning og kan ofte findes billigt brugt. Der sidder dog en begrænser i GG’en, men den kan nemt fjernes.
Husk at omdyse karburatoren med en større dyse
Her er en video, der viser, hvordan man fjerner begrænsningskiven:
( https://www.youtube.com/watch?v=SgnJnr5vp0Y)
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.924
nu når du er en af de gamle drenge så har du hørt om at porte cylinder som i selv er ude i men gamle nabo fik hans knækts hot op på 85 med skive i og med et optræk som satte de andre drenges 70cc til skamme så find den gamle dremmel frem og gå igang
eller smid noget dr racing 70cc på det er sløvt 70cc men holder godt
feb 2024
Følger: 10 Følgere: 17 Annoncer: 2 Emner: 15 Svar: 11
feb 2023
Følgere: 17 Emner: 16 Svar: 55
det min egen holdning.
Standard cylinder, kan den give flere km/t på toppen?