{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  30 Grunde til nye regler!
  • #1   15. jun 2011 Alle reglerne, lige fra

    30'ere på cykelstien.
    45'er kræver motorcykel eller bilkørekort.
    100cc scootere er "motorcykler"
    100cc scootere må køre på motorveje med 130 kmt.
    Nogle unge bliver frataget hele deres børneopsparing (deres scooter) uden at have gjort andet, end at køre med fri variomatic.
    At der ikke må sidde 2 på hverken 45'ere eller 30'ere

    osv


  • #2   15. jun 2011 1
    Fossile brændstoffer varer ikke evigt!
    -med begrænsningen i 30 og 45 scooterne, bruger knallerterne meget mere brændstof.
    I nogle tilfælde DOBBELT så meget.


  • #3   15. jun 2011 2
    ALLE nye scoootere er designet til at befordre 2 personer.
    -der er et bagsæde.
    -der er håndtag til passageren.
    -der er fodstøtter til passageren.
    -affjedringen er designet til vægten
    -dæk og fælge er designet til vægten
    -det er naturligvis lovligt, jf. EUs 3. kørekortdirektiv.
    -det er naturligvis lovligt, hvis man indregistrerer sin scooter som en motorcykel.


  • #4   15. jun 2011 Jeg ved personligt at næsten alle maskiner er svære at holde under 45 km/t og ved 42,5 km/t så tager de knallerten ind til eftersyn.

    Nu er jeg ved at tage knallert bevis (dvs. det gamle 'kørekorts' regler), og jeg kan se de køre over 42,5 km/t, kan både se det på scooterens speedometer og i kørelærensbil, der er digital speedometer tæller.

    Vi mangler sgu nogle reformer her, tænker også med de nye regler der træder i kraft pr. 2013, hvorfor ikke bare lave nye regler for kørekort, som nu, også sætte hastighedsgrænserne op, så man kan få lov til at fjerne begrænsningerne, m.v. og evt. betale ekstra for at få den 'lovligt' tunet.

    Nogen der synes om ideen?


  • #5   15. jun 2011 3
    45 scooterne må ikke fremføres med mere end 45 km i timen.
    Det skaber utallige farlige situationer på landevejene, hvor andre kører næsten DOBBELT så stærkt.
    Desuden koster det ekstra brændstof, hver gang en bil skal bremse ned til 45 kmt, vente på overhalingsmulighed, og så accelerere til 80 kmt igen.
    -med EUs 3. kørekortdirektiv kan man få lov at køre de såkaldte maxiscootere med en topfart på 80 kmt, hvis man har et scooterkørekort eller har haft BIL kørekort i mindst 3 år. Hurra!
    -desværre ignorerer Lars Barfoed dette!


  • #6   15. jun 2011 Det er jo et SERIØST problem Joakim K.

    Selv køreskolerne lærer eleverne at bryde loven?

    jeg citerer loven: "Overskrider du hastighedsgrænsen på 30 km/t, koster det 500 kr i bøde"

    WTF HVA SKER DANMARK?


  • #7   15. jun 2011 Ja, men problemet er at scooterne er standard, ingen ting er pillet. Det er derfor umuligt at holde den under 42,5 km/t.

  • #8   15. jun 2011 men præcis joakim..

    nye regler så man kan få fjernet det her element af KOMPLET LOVLØSHED
    Gør som resten af EU.

    kald en knallert en knallert.
    og kald en scooter en 45'er
    og kald en 18-årig en KATEGORI A1 (max 15 HK, max 125cc)


  • #9   15. jun 2011 Den bliver jo taget anyways, og næste gang bliver den altså taget. Dvs. man har købt en lovlig knallert, ikke rørt en finger på den, og den køre stadig for hurtigt, det er virkelig lort.

    Tænker sammentidigt, hvorfor ikke sætte hastigheden op? Hvis man bliver kørt op bag i af en bil, så er der mindre tryk mellem bilen og scooteren, dermed mindre materielle skader, og hvis man samtidigt har hjelm på, lander ude i grøften, så er det da en billigt sluppet skade.
    - det sidste skal lige siges, det er min personlige vurdering.


  • #10   15. jun 2011 Præcis, men hvorfor lave reglerne om mht. kørekort nu, hvis man alligevel kun må køre 42,5 km/t MAKSIMUM.

    Jeg vil da mene at man som 15 årig har styr på trafikken, og ikke er dum nok til at sætte sit eget liv eller andres liv på spil. De nye skærpelser mht. kørekortet burde da være nok til at man burde få lov til at kunne komme op i fart, efter man er blevet en anelse mere rutineret (altså når man er blevet 16 år)


  • #11   15. jun 2011 spørger du mig, hvorfor man skal ændre kørekortsreglerne?

    -så vil jeg sige det er fordi, vi mangler et kørekort til maxi scooter.

    spørger du regeringen hvorfor de nu har lavet reglerne om?

    -så vil jeg sige, det er fordi EU har sagt at de SKAL!! -men de er selvfølgelig "kloge" nok til
    f.eks. at svare: "det er sådan nogle små grønne nogen der triller"
    -hvis man spørger "hvad er der?"
    smiley


  • #12   15. jun 2011 4
    På ungdomsskolerne lærer eleverne at køre på scootere, som kører over 40 kmt.
    Man lærer altså eleverne at gøre det selv samme, som man vil straffe dem hårdere og hårdere for at gøre.
    I mange tilfælde kører skolekøretøjerne over 43 kmt, som er nok til at den må inddrages af politiet.


  • #13   15. jun 2011 Der skal nok lige noteres, at de er originale, ikke pillet ved og de er typegodkendt.

  • #14   15. jun 2011 5
    i 2009 var der 12 trafikdræbte førere af 30 "knallerter".
    af de 12 var 3 under 18 år.
    1 var mellem18 og 24.
    Det er MEGET få trafikdræbte. Dette skyldes ikke at reglerne er så stramme som de er.
    Det er nemlig kun ca 20% af alle knallerter og scootere som følger det danske regelsæt.
    Altså koster ulovlige scootere IKKE liv.


  • #15   15. jun 2011 Jeg tror grænsen går mellem kvalitet og dårlig kvalitet. Kvalitets scooterer kan køre hurtigere end dårlig kvalitet. Kvalitets scooterer er bygget til at køre 55 km/t ikke under 42,5 km/t.

  • #16   15. jun 2011 6
    14-årige er idag gamle nok til at komme i fængsel.
    Men først efter 4 år i fængselsalderen, er man gammel nok til at færdes med 45 kmt på vejen.


  • #17   15. jun 2011 Endnu en ide, er det forsvarligt at køre +30 km/t på cykelstier, hvor man færdes med cykler m.v. - hvorfor ikke sætte hastigheden op og lade scooterer komme ud og køre på vejene i stedet.

  • #18   15. jun 2011 Syns godt om den med cykelstien folk går altid amok når jeg kommer.. smiley

  • #19   15. jun 2011 Det er forsvarligt nok med 30 kmt de fleste steder.
    På travle og tæt befærdede cykelstier skal man selvf køre efter forholdene.

    Men ja, dem der ikke vil køre 30 kmt på cykelstierne skal selvfølgelig have lov at køre 45 kmt ude på vejene.

    Og når man er blevet rutineret (3 år ifølge EU)
    -så hedder grænsen 15 HK og 125 cc.


    Men i Danmark er vi nødt til også at have 30 knallerter.
    Lad dem være.

    Til gengæld har vi et stort behov for AM og A1.

    30 knallert er til dem der kører fz 50, velo solex, og andre gamle maskiner.

    Der er ikke noget i vejen med 30'erne.

    Men der mangler AM (eu45) og A1 (eu80)


  • #20   15. jun 2011 Vi vil have muligheden, det er hoved pointen!

  • #21   15. jun 2011 Danmark er demokratiens land, derfor vil vi gerne have muligheden for at stille nogle krav til politikerne.

    Hurra for demokrati.


  • #22   15. jun 2011 Ved ikke lige hvor jeg skal starte med disse 'lorte' regler der findes idag, og sikkert bliver værre i 2013!

    Men kan dog fortælle lidt om hvordan tingene fungere i Spanien smiley
    Det er relativt dyrt at tage kørekort, og det må tages når man er 15, dertil er det lang sværere end i Danmark, og der gøres mere ud af at man kan håndtere den højere fart. Alle knallerter bliver kaldet 45, selvom fartgrænsen er langt over det.
    Når man er 15 år må knallerten køre 66 km/t, og man skal køre på vejen (ligesom en 45 i danmark)
    Når man bliver 16 må knallerten køre stærkere, (dog kan jeg ikke lige huske hvor meget stærkere, kan evt. undersøge dette, men kan ikke lige huske det i hovedet) man skal selvfølgelig stadig køre på vejen.
    Der er syn på ALLE motorkøretøjer, (Biler, Lastbiler, Motorcykler, Scootere, Knallerter) Krav for at passere syn er selvfølgelig at dæk er iorden, bremser virker 100%, kort og lang lys, og afhængig af din alder hvor man den køre på toppen.

    Syntes reglerne er meget fair hernede, da man endeligt lære folk at selvom din knallert kan køre 100, må du fx. kun køre 50 på en vej med et skilt til 50 kmt. Man lærer folk at håndtere fart, istedet for at siger alle må køre 30, fordi et par brian og benny'er var kørt galt engang i 1949 smiley


  • #23   15. jun 2011 Krav for at passere syn er også at du har forsikring!

  • #24   15. jun 2011 Og ved syn kan staten sikre sig at knallerterne er i god stand og derfor er forsvarlige at køre stærkere på smiley
    Jeg har satme set meget lort køre rundt i Danmark, uden lys, bremser, osv. osv.!


  • #25   15. jun 2011 Fandeme et godt forslag, så får man hermed også udryddet stjålne knallerter, gennem rustet knallerter, få afvide af en kyndig om det er forsvarligt at køre så hurtigt.

  • #26   15. jun 2011 LUKSUS med noget insider viden om de spanske regler!!!

    har længe ledt efter det på nettet, men har ikke kunne finde det på dansk eller engelsk.

    Kan det passe man må køre 80 kmt når man er 16?

    og man må køre op til 125cc, max 15 hk når man er 18?

    og man må sidde to på eu45 ?

    smiley


  • #27   15. jun 2011 fornuftigt med syn af køretøjerne...

    Man kan jo få en puch maxi på 45-plader herhjemme, uden at den skal tjekkes igennem..

    helt hjernedødt!


  • #28   15. jun 2011 er næsten sikker på at det er 80 som man må køre som 16 årig.

    Men ang. det med at sidde 2 på - Ja det er lovligt at sidde to på alle knallerter (eu45 knallerter vel og mærke, men det er de jo alle sammen såå) men føreren skal officielt være 18 år for at køre med en bagpå. Men denne regl er i MEGET STOR STIL ignoreret af politiet, så længe begge passagerer har hjelm på.

    Ang. det med 125 ccm og 15 hk - Jeg tror det er sådan ja, men er ikke noget jeg vil hænges op på! smiley Men dette er Evt. noget jeg kunne prøve at finde ud af hvis dette skulle have interesse smiley

    Da jeg for det meste har sat mig ind i reglerne omkring eu 45, fordi jeg har min RS50, og derfor ville kende reglerne før købte den! smiley


  • #29   15. jun 2011 Dette herunder er ikke en regl i Spanien... Men bare en tanke!

    Syntes endeligt ville være fair med de spanske regler i Danmark ( Selvom at jeg godt ved at dem skal vi kigge langt efter) og for at imødekomme "Brian og benny'er", som absolut VIL køre stærkere end Fart-skiltene tillader og absolut vil køre uforsvarligt. Ja, der syntes jeg endelig klippekort er fair nok. 3 chancer og du mister kørekortet og får dit kørekort til bil udskudt et halvt år smiley

    Det ville være fair, da det derved ikke går udover os andre, der godt kan køre normalt, men derimod går udover dem der ikke kan køre ordenligt! smiley


  • #30   15. jun 2011 Forresten har jeg glemt at sige at i spanien er bøderne til gengæld temlig høje.
    300 euro for at køre uden hjelm, derfor har jeg ikke set en eneste person hernede uden hjelm! smiley
    Regler er bløde - men hvis de ikke kan overholdes slås der hårdt ned! smiley
    Også fair efter min mening!

    Da reglerne i Danmark er meget dobbelt moralske!
    Hvis vi tænker på at du må køre 30 kmt (meget lidt) og hvis du køre mere en 30 kmt, bliver du mildes talt 'kneppet hårdt i røven' af bøderne!
    Hvorimod i spanien må du følge trafikken og køre stærkere, hvis du vil køre stærkere end det, og altså ikke kan finde og af at køre forsvarligt, får du kæmpe bøder! smiley


  • #31   15. jun 2011 http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=81265
    http://en.wikipedia.org/wiki/European_driving_licence

    Her er noget wiki om reglerne i EU fra år 2013...
    Læg mærke til Danmark slet ikke står nævnt.

    Der står om spanien at de har
    45 scooter til 15 årige. (det er kun 14år i Frankrig, portugal, Ungarn og Italien)
    A1 scooter til 16 årige. (dog højst 80 km/t under 18år)



  • #32   15. jun 2011 Præcis Seb.

    De spanske regler giver sku mening. Den er logisk..

    Men vi skal ikke glemme, at de er vedtaget som Fælles europæiske regler.

    Grunden til vi ikke har de regler i danmark er

    kort og godt

    At politikerne har haft logikken langt oppe hvor solen ikke skinner!

    på hundredevis af måder


  • #33   15. jun 2011 Fandeme gode regler i resten af EU, og nej, det siger jeg ikke bare fordi at jeg vil køre hurtigere.

  • #34   16. jun 2011 Sidste september blev aldersgrænsen lavet om hernede smiley grænsen var nemlig også 14, men da der nok har været for mange ulykker med 14 årige, er det blevet lavet om til 15 smiley tror endeligt også det er rimeligt nok, da jeg ikke er helt sikker på 14 kan kontrollere knallerter. I ikke at de ikke kan køre men bare for ung en alder, og for høj en fart, bare min mening smiley


  • #35   17. jun 2011 7
    Den danske arbejdsstyrke spilder dagligt 1000vis af timer på transport, til og fra arbejdspladsen.
    Især i københavn er de mange Biler blevet et problem.
    Senest har politiske røster foreslået at indføre Bompenge for at køre ind i København.
    Med indførelse af kategori A1 (max 125cc, max 15 HK, max 3 hjul), ville en STOR del af arbejdsstyrken spare tid og penge.
    Det er ikke kun til gode for den forhenværende bilist, men også for arbejdsgiveren, og for vores forsømte miljø!


  • #36   17. jun 2011 8
    Ved at lovgive om de såkaldte maxi scootere (ikke Motorcykel, ikke 45er) ville vi undgå rigtig mange personskader.
    Da politiets razziaer har vist, at op imod 80% af alle "knallerter" er mere loyale over for Spanske regler end danske, kan det ikke udelukkes at folk kommer til skade, fordi de er tvunget til at køre på cykelstien samt have øjne i nakken, hvis de vil slippe for de altødelæggende økonomiske sanktioner.
    Endnu en årsag til de mange personskader, kan være at NÆSTEN INGEN har en uddannelse, der svarer til deres køretøj.
    Det er kun de få, som har haft penge til at købe sig et Motorcykelkørekort.
    Dert understreges at en scooter anno 2010, er noget HELT andet end en knallert anno 1970.


  • #37   17. jun 2011 9
    Enormt mange personskader skyldes de utroligt mange overhalinger på cykelstien, en scooter hver dag er nødt til at foretage.
    Hver dag bliver en cyklist forskrækket, når der pludselig er en scooter som skal klemme sig forbi på cykelstien.
    Hver dag kigger en cyklist sig over venstre skulder, samt styrer lidt til venstre på cykelstien, idet en scooter foretager en overhaling.

    Disse uheld kan ikke undgås totalt, der vil altid være knallerter på cykelstierne.
    Men giv dog de unge travle muligheden for, at fravælge cykelstiernes kaos


  • #38   19. jun 2011 jeg kom kørene her den anden dag på min senda som max ka køre 74. jeg nåede dog kun op på max 50. men jeg stak a fra politiet fordi de kørte som sindsyge for og stoppe mig så jeg kørte ind et sted hvor biler ik ku køre også om i gå gaden også gemte jeg mig der. de kommer blæsende op igennem gå gaden i høj fart uden udrykning eller noget ? :S

    bag efter kommer jeg trækkene med den også køre de hen og siger de godt vidste det var mig osv men de måtte jo ik rigtig gøre noget da jeg trak den og den var blevet kold smiley

    men de spurgte mig om hvorfor jeg stak a og jeg svarede pænt at jeg ik ville ha noget min knallert som jeg har lagt så mange penge i og de svare så at vis jeg var stoppet sku de bare ha tunet (:

    nu kender jeg godt til det nordjyske politi og jeg stoppet sku ALDRIG op vis de er efter mig smiley så må du smadre mig a knallerten først (:

    og jeg har ingen problemer med og køre 74 kmt på min senda ? jeg køre ansvarligt i byen og jeg blinker når jeg drejer osv (:


Kommentér på:
30 Grunde til nye regler!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce