{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Er 30 knallerten snart historie? {{forumTopicSubject}}

Hej sg jeg sad igår sammen med min fætter.
Han havde lige mødt sin gamle kørelære som fortalte
at fra 2013 senest skal alle have køre-kørt for at køre
på knallert også selvom man er over 18år
Det troede jeg self ikke på men jeg har prøvet at tjække det på netted, Og så vidt jeg kan se er den god nok fra 2013 ser de nye regler sådan her ud


Fremtiden: Senest i 2013 skal alle EU-landene ændre kørekortet til knallert og mc til 4 kategorier. Se direktivet her [+] (tørt som Wasa-k-brød!).
AM = Stor knallert 45 fra 16 år! (nu er det 18 år.)
A1 = 125 cm3 med 15 hk (ca. 130 km/t) fra 16 år! (nu 18 år)
A2 = 48 hk fra 18 år. (Ca. 180 km/t) (nu er det 34 hk = ca. 140 km/t)
A = Over 48 hk. Fra 24 år eller 2 år med A2

Kørelærer/Bedemand bliver den ideelle kombi-uddannelse smiley

Fundet på
http://www.mcskolen.dk/motorcykel.htm


Mit spørgsmål er så HVAD F**** går vi så med de 30- knallerter vi har i forvejen. Skal man fjerne begrænsningerne og så komme til syn for at få 45 plade og hvordan skulle det kunne lade sig gøre på knallerter før 06 hvor der ikke er reg attest på.


Nogen der ved noget for jeg fatter ingen ting???



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er 30 knallerten snart historie?
  • #1   19. jun 2012 Det bare en uviden kørelære der skriver det. Det bliver ikke aktuelt ihvertfald ikke i de næste mange MANGE år.



  • #2   19. jun 2012 prøv og søg på google det står også mange andre steder


    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32006L0126:DA:HTML



  • #3   19. jun 2012 Ja, lille knallert skulle vidst allerede være blevet sat ned til 15 i starten af i dette år men det blev aldrig til noget.

    Motorcykel som 16årig? i Danmark? det kommer aldrig til at ske. Sorry to say smiley


  • #4   19. jun 2012 Lille uddrag

    2. Knallerter:

    kategori AM:

    - tohjulede eller trehjulede køretøjer, hvis konstruktivt bestemte maksimale hastighed er 45 km/t, som defineret i artikel 1, stk. 2, litra a), i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2002/24/EF af 18. marts 2002 om standardtypegodkendelse af to- og trehjulede motordrevne køretøjer [5] (bortset fra knallerter, hvis konstruktivt bestemte maksimale hastighed er 25 km/t eller derunder), og lette quadricykler som defineret i artikel 1, stk. 3, litra a), i direktiv 2002/24/EF

    - aldersgrænsen for kategori AM fastsættes til 16 år.

    3. Motorcykler med eller uden sidevogn og trehjulede motorcykler:

    - ved "motorcykel" forstås tohjulede køretøjer med eller uden sidevogn, som defineret i artikel 1, stk. 2, litra b), i direktiv 2002/24/EF

    - ved "trehjulet motorcykel" forstås et køretøj med tre symmetrisk monterede hjul, som defineret i artikel 1, stk. 2, litra c), i direktiv 2002/24/EF

    a) kategori A1:

    - motorcykler med et maksimalt slagvolumen på 125 cm3, en maksimal effekt på 11 kW og et forhold mellem effekt og vægt på ikke over 0,1 kW/kg

    - trehjulede motorcykler med en maksimal effekt på 15 kW

    - aldersgrænsen for kategori A1 fastsættes til 16 år

    b) kategori A2:

    - motorcykler med en maksimal effekt på 35 kW og et forhold mellem effekt og vægt på ikke over 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale effekt

    - aldersgrænsen for kategori A2 fastsættes til 18 år

    c) kategori A:

    i) motorcykler

    - aldersgrænsen for kategori A fastsættes til 20 år. Retten til at føre motorcykel i denne kategori er dog betinget af, at vedkommende person har mindst to års erfaring som fører af motorcykel på grundlag af et kategori A2-kørekort. Dette krav om tidligere erfaring kan dog fraviges, hvis ansøgeren er fyldt 24 år

    ii) trehjulede motorcykler med en effekt på over 15 kW

    - aldersgrænsen for trehjulede motorcykler over 15 kW fastsættes til 21 år.


  • #5   19. jun 2012 Kommer aldrig til at ske i Danmark.

  • #6   19. jun 2012 Vis EU sir at det skal være sådan så blir det sådan.
    Ikke at jeg ikke er skeptisk, men tænk over det 45knallerter og
    ATVer var aldri blevet godkent i danmark vis ikke det EU hvade lavet regler om det så vi må se hvad fremtiden bringer.


  • #7   19. jun 2012 Og den fremtid er mange år forude, du gammel til den tid.



  • #8   19. jun 2012 Kunne ellers være fedt nok og få lov at køre 125cc som 16 årig smiley

  • #9   19. jun 2012 Ja det kunne det helt sikkert.
    Men tænk på hvordan det er bare med tunede knallerter idag, bøder er sat op og det er blevet skærbet fra 3 chancer til 2 osv.

    Og så vil de lade os køre motorcykler? hmmm not going to happen in Denmark!


  • #10   19. jun 2012 Tør slet ikke tænke på hvor mange dræbte der bliver hvis 16 årige måtte køre mc.

  • #11   19. jun 2012 de skal jo også ha mere kørerundervisning og så skal de self kører på vejen.. det er en god ide sys jeg der er mange der godt kunne bruge mere undervisning. plus at det er så pisse farligt at kører på cykelstien på knallert.. det er en rigtig god ide. og hvis der er nogen som ikke vil nøjes med 45 kan de tage et større kort og få lov og kører op til 125 ccm altså du må i princippet tune din knallert lovligt hvis den er indregistreret og synet til det smiley niice

  • #12   19. jun 2012 og du har køretkortet til det smiley

  • #13   19. jun 2012 det er helt sikkert de eneste rigtig måde at komme alle de tunede scootere til livs.. alle de regler der er nu gør det kun mere "spændende" for unge at kører ulovligt

  • #14   19. jun 2012 Tror nu heller ikke løsningen er at lade dem køre på motorcykler smiley de kan jo trods alt køre omkring 130km/t de små sataner.

    Og det er ulovligt at tune en mc, såvel som biler.


  • #15   19. jun 2012 det han mener med tune er jo at du kan få lov at køre med 125cc LOVLIGT istedet for de sølle 50cc

    selvom den ka køre 130 er det jo stadig ddit ansvar at DU ikke køre hurtigere end du må det er jo bare ligsom en bil ;D


  • #16   19. jun 2012 det er også nogle som siger at de tar vores knallert første gang vi bliver taget på en ulovlig (fra 1.1.2013)

  • #18   19. jun 2012 Hvis EU siger det, så kommer det nok ikke i Danmark smiley
    Alt hvad der har med scooter at gøre f.eks der har Danmark gjort det stik modsatte af ALLE andre lande i EU ..


  • #19   19. jun 2012 husk nu at tænke på at køreprøven til både 45 og mc bliver tilsvarende sværere så dem på 16 bliver dyktigere til at kører. og der vil være flere der ikke kan få lov il at køre.. da jeg gik til knallert kørekort var der kun EN der dumpede. og det var fordi han kørte over for rødt 2! gange.. ALLE andre bestod! det må da siges at være ultra lavt niveau! nærmest intet niveau

  • #20   19. jun 2012 Jeg er allerede gammel føles ihvertfald sådan engang i mellem.
    Tak for alle jeres kommentare. Vi må vente og se hvad der sker vis der sker noget kommer det vil snart op i medierne


  • #21   19. jun 2012 De regler der er idag gir jo ingen mening.

    En elcykel må køre 25 kmt (op til 27) unden forør behøver kørekort eller hjelm

    En 30knallert må køre 30 kmt (maks 39) og der skal fører være over 16år og have knallert køre kørt eller over 18år

    En 45knallert må køre 45kmt (Maks 50) og der skal man være over 18år og have bil køre kort Og selvom man både skal være 18år og have bil eller mc køre kort så må man stadig ikke sidde 2 på
    (syntes det er meget man gør ud af 11kth
    Jeg kan ikke så nogen grund at en 45scooeter kun kan køre 45kmt jeg plejer at overhæle dem med min begrænset 30 knallert)


    En atv må køre lige så stærkt som der står på skiltene.
    og vis den er inreg som bil behøver man ikke og have styrthjelm på og man skal bare ha bil køre kørt
    Hvorfor F**** Skal man ikke have hjelm på når man køre atv
    alle der har prøvet en atv ved at de er nemme at vølte på vis man drejer skapt.



    Jeg tænker bare på min gamle mor feks. Hun er næsten 50år
    og har ihvertfald haft køre kort i 25år Aldri prøvet andet end at køre
    bil. At sætte hende op på en 45knallert eller en atv ville være selvmord. Vis alsår hun overhovded vil kunne finde ud af og starte den tror bare hun ville prøve og dreje nøglen og når hun ikke kunne det ja så må den jo nok være i stykker

    Ved godt at der ikke er nogen der tvinger hende til at køre atv eller 45knallert men bare tanken om at hun gerne må køre den slags
    skrammer mig


  • #22   19. jun 2012 Danmark har fandme nogle mærkelige love smiley men man skal have hjelm på for at køre indregistreret ATV

  • #23   19. jun 2012 .Tak for alle jeres kommentare. Vi må vente og se hvad der sker vis der sker noget kommer det vil snart op i medierne

    Desuden det er med at der ikke er nogen der gider tune deres scooter vis man allerede må køre 125cc som 16årig en nogget fis.
    Fordi den må jo maks ha 15 hk og der er jo ikke spicielt meget når
    man kigger på nogle af de maskiner der er herinde

    Jeg gad godt se den 125cc motorcykel der kan tage en bigevo 94 scooter med nos og så er det jo heller ikke sjovt bare at købe noget der er hurtigt fra start af som det er selv at ombygge det til ræs
    Vis det hang sådan sammen så ville der jo ikke være nogle bane scootere i danmark for man kab jo bare købe en crosser der rykker maks fra start.


  • #24   19. jun 2012 ikke vis den er enreg som bil kun vis den er engeg som motorcykel
    så betaler man tilgengæld også meget mere i afgift men så må man også køre uden hjelm og nøjes med bil køre kort


  • #25   19. jun 2012 det blir nok os lidt dyrt i længden at have en BigEvo aerox med nos til hverdag.. men er senda med 80ccm sport/semirace kunne da være meget sjov..

  • #26   2. jun 2016 Kan i se det blev virkelighed det tog godt nok lidt længere end jeg havde håbet på men sådan går det jo altid i dk.

Kommentér på:
Er 30 knallerten snart historie?

Annonce